کد خبر: ۵۲۲۶۷
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۴/۱۷

علت غیبت روحانی در مراسم روز ملی صنعت/ معافیت 30درصدی مالیات برای برخی
نعمت زاده اعلام کرد:

علت غیبت روحانی در مراسم روز ملی صنعت/ معافیت 30درصدی مالیات برای برخی

وزیر صنعت با اعلام علت غیبت رییس جمهور در مراسم روز ملی صنعت و معدن از معافیت 30درصدی مالیات برای تولید برندهای خارجی با مشارکت شرکتهای ایرانی خبر داد و از واگذاری سال های اخیر دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان مراسم روز صنعت و معدن که امروز با حضور معاون اول رییس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر صنعت و ... در سالن اجلاس سران برگزار شد، حسن روحانی غایب بود.

در این رابطه محمدرضا نعمت زاده با اعلام اینکه علت تاخیر یک هفته ایی این مراسم ناشی از تراکم برنامه‌های رئیس جمهور توضیح داد: طبق برنامه ، مقرر شده بود روز ملی صنعت با حضور جناب روحانی برگزار شود ولی چهارشنبه شب شنیدیم ایشان کسالت مختصری داشته و صدایشان گرفته است. دکتر هم پرهیز داده که صحبت نکند. پنج شنبه نزد ایشان رفیتم و خواهش کردیم در مراسم امروز حضور داشته باشند اما گفتند صدایم در نمی آید و با عذرخواهی گفتند آقای جهانگیری شرکت می کند. دوستان هم خواستند که ایشان استراحت کنند.

وی با اشاره به اتمام ویرایش دوم برنامه راهبردی صنعت در خرداد و ارایه امروز آن به کارشناسان، ادامه داد: طبق هدف گذاری، برای افزایش درآمد سرانه کشور از 5800 دلار فعلی به 10 هزار دلار ، باید ارزش افزوده سرانه صنعت از 520 دلار به هزار دلار برسد.

این وزیر با اعلام ایجاد یک میلیون شغل جدید طی چهار سال اخیر در بخش صنعت، معدن، تجارت و اصناف و برنامه ایجاد 450 هزار شغل دیگر در سال جاری از معافیت 30 درصدی مالیات بر درآمد برای تولید برندهای خارجی با مشارکت شرکتهای ایرانی خبر داد که طبق قانون رفع موانع تولید عملی می شود.

نعمت زاده وی با انتقاد از روند واگذاری ها در سال نخست دولت یازدهم افزود: بعضی از واگذاری ها از یک دولت به دولت دیگر انجام شده بود. به نحوی که اجرای خصوصی سازی کمتر از ۱۰ درصد بود اما با ثبات اقتصادی، امروزه روند واگذاری ها با سرعت بیشتری همراه شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ