کد خبر: ۵۲۵۰۵
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۴/۲۳

بزرگترین بانک ایران با افزایش سرمایه 102 درصدی، 20 هزارمیلیاردی می شود

بزرگترین بانک ایران با افزایش سرمایه 102 درصدی، 20 هزارمیلیاردی می شود

مدیرعامل بانک ملی از برنامه افزایش سرمایه 102 درصدی و تبدیل شدن به بانک 20 هزار میلیاردی و برقراری روابط کارگزاری با 140 بانک و مذاکره با 180 بانک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد رضا حسین زاده در مراسم افتتاح موزه بانک ملی با اشاره به همکاری و مشارکت بانک ملی در روند توسعه و اعلام تامین مالی حدود 50 درصد از بزرگراه‌ها توسط بانک ملی ، اظهار داشت: با اجرای برجام روابط کارگزاری با 140 بانک برقرار شد و مذاکره با 180 بانک و برقراری روابط درجریان است. همچنین بیش از 20 میلیارد یورو نقل و انتقال شده و 2 میلیارد یورو ال‌سی گشایش شده است. تراز ارزی بانک ملی نیز از منفی 1.6 میلیارد یورو به مثبت 500 میلیون یورو رسیده است.

وی از برنامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان خبر داد و گفت: درسال جاری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش سرمایه این بانک از 9.9 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان، افزود: این اقدام دولت در تاریخ فعالیت بانک ملی بی‌سابقه بود. نسبت معوقات 7.8 درصد است که از متوسط سیستم بانکی پایین‌تر است و برنامه‌ریزی شده تا این نرخ را تا 2 سال آینده به 5 درصد کاهش دهیم.

حسین زاده خواستار تدوین سیاست ها و قوانین حمایتی برای بانک‌های دولتی شد و گفت: وقتی بانک‌های دولتی در جهت توسعه کشور همکاری می‌کنند، نمی‌شود مانند سایر بانک‌ها با آنها برخورد کرد.با توجه به یکسان بودن نرخ سپرده قانونی بانک ها، از دولت و بانک مرکزی می خواهیم قوانین ویژه‌ای برای بانک‌های دولتی تدوین کنند.

وی با اشاره به نظر شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود و انتظار بانک ها برای نهایی شدن این موضوع، درباره احتمال تعیین نرخ سود 12 درصدی برای سپرده‌های یکساله ، گفت: پیشنهاد این است که نرخ سود به کمتر از 15 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ