کد خبر: ۵۲۶۵۱
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۴/۲۶

لزوم وجود مدیر صادراتی در صنعت خودروسازی/رقابت با بخش خصوصی را کنار بگذاریم
نعمت زاده:

لزوم وجود مدیر صادراتی در صنعت خودروسازی/رقابت با بخش خصوصی را کنار بگذاریم

وزیر صنعت با اشاره به کنارگذاشتن دیدگاه رقابتی با بخش خصوصی یا کار کردن موازی با این بخش گفت: ما در رشته‌های پیشرفته‌ای مانند خودروسازی، مدیر صادراتی نداریم که این مسئله را عنوان کردیم ولی عده‌ای پنبه در گوش گذاشتند و نشنیدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا نعمت زاده در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس ایدرو اظهار داشت: اتفاق بدی در سال‌های گذشته افتاده و چهره سازمان گسترش سیاسی شده، باید اجازه دهیم تا این سازمان وظیفه را ایفا کند.در قانون رفع موانع تولید، رقابت‌پذیری به تصویب رسید که سازمان توسعه‌ای در قالب اساسنامه قانونی انجام وظیفه کنند، به مدیران توصیه می‌کنم که وظیفه اصلی را فراموش نکنیم.

وی ادامه داد: قوانین برای این است که مسئولان بتوانند به وظیفه‌ عمل کنند. در سال 93 حدود 35 مورد از مصوبات دولت قبل را اصلاح یا لغو کردیم که مانع کسب و کار بخش خصوصی و دولت بود و در قالب رفع موانع تولید نیز مواردی را اضافه کردیم و مجلس نیز برخی موارد را اضافه کرد که بعضی از آنها مفید بود و بعضی نیز مفید نبود.از مجلس می‌خواهیم که در قالب‌ اقتصاد مقاومتی اگر موانعی برای کسب و کار مردم وجود دارد، آن را برطرف کند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید توانمند باشد، گفت: ما باید مکمل بخش خصوصی باشیم ولی به عنوان دستگاه دولتی نیز باید کمک کنیم که بخش خصوصی توانمند شود. دیدگاه رقابت با بخش خصوصی یا کار کردن موازی با این بخش را باید کنار بگذاریم.

نعمت زاده با اشاره به انتقادات مطرح‌شده از سوی رئیس ایدرو مبنی بر وجود برخی انتقادات و ایجاد مانع برای انجام بخشی از کارهای این سازمان گفت: اینکه بگوییم فلانی ایراد گرفته و ما نیز کار نکنیم، درست نیست. باید کار کنیم که اگر این گونه نباشد باید میز و صندلی را به دیگران بسپاریم.

وی افزود: در سال‌های پیش عنوان کردیم که با روش‌های سنتی نمی‌توانیم صنعت را رشد دهیم، به همین دلیل با دانشگاه هاروارد صحبت کردیم و پس از آن مؤسسه‌ای برای پرورش مدیران آینده بخش خصوصی ایجاد شد.قبلاً گفتیم که باید مدیر صادراتی وارد کشور کنیم، اما عده‌ای انتقاد کردند.

وزیر صنعت اظهار داشت: مثلاً در رشته‌های پیشرفته‌ای مانند خودروسازی، مدیر صادراتی نداریم که این مسئله را عنوان کردیم ولی عده‌ای پنبه در گوش گذاشتند و نشنیدند.جایی که بلد نیستیم باید برای یادگیری تلاش کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ