کد خبر: ۵۲۷۳۱
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۴/۲۸

اظهارات طیب نیا درخصوص اولین هدف برنامه ششم توسعه در سال ۹۶

اظهارات طیب نیا درخصوص اولین هدف برنامه ششم توسعه در سال ۹۶

وزیر اقتصاد گفت: سال ۹۶ از جهت شروع سال اول برنامه ششم توسعه برای دولت سال خاصی است که یکی از اولین اهداف این برنامه نیز رسیدن به نرخ رشد ۸ درصدی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی طیب نیا در حاشیه نشست امروز هیات دولت گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی دولت با مشکلاتی از قبیل تامین مالی و اصلاح نظام بانکی مواجه است، ساختار بودجه دولت هم حتما باید اصلاح شود و بدون این اصلاحات نمی توان به اهدافی مثل پایین آوردن نرخ تورم و رشد اقتصادی پایدار دست یافت.

وی اضافه کرد: همچنین چالش های اقتصادی جدی تری هم در پیش روی دولت وجود دارد که مقابله با آن مستلزم وجود یک برنامه و گروه منسجم است که رییس جمهور در برنامه چهار ساله ای که تهیه کرد این موارد را در نظر گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: سود سهام عدالت سال 95 متعلق به 50 میلیون سهامدار بعد از برگزاری مجامع شرکت های صاحب سهام توزیع می شود.طبق قانون، 10 سال برای پرداخت اقساط سهام عدالت زمان تعیین شده و سال 95 سال پایانی آن بود و حالا به سمت مرحله نهایی و آزادسازی سهام عدالت پیش می رویم.هر کدام از سهامداران می دانند که صاحب چه میزان از سهام شده اند و اگر بخواهند مالک مابقی آن شوند هم چه مقدار باید پرداخت کنند.

طیب نیا درباره سرانجام مؤسسات اعتباری غیرمجاز اظهار داشت: مسئولیت نظارت و مدیریت مؤسسات اعتباری با بانک مرکزی است و این بانک هم متناسب با شرایط ،برنامه هایی را برای هر کدام از این شرکت ها در نظر دارد.در حال حاضر تعداد زیادی از این مؤسسات ساماندهی شده اند و مابقی آنها هم در حال ساماندهی هستند.

وی درباره برنامه های آینده دولت در جهت اقتصاد مقاومتی هم افزود: برنامه های مختلفی را برای اجرای اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد انجام داده ایم و بعد از این هم تمرکز ما بر  ایجاد زمینه هایی برای ارتقای رشد اقتصادی و شناخت نقاط آسیب پذیر در برابر تکانه های خارجی و رصد و رفع آن است.سال 96 از جهت شروع سال اول برنامه ششم توسعه برای دولت سال خاصی است،یکی از اولین اهداف این برنامه رسیدن به نرخ رشد 8 درصدی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ