کد خبر: ۵۲۷۳۵
۰:۰ - ۱۳۹۶/۴/۳۱

۲ روش برای تامین بدهی ۶ میلیارد هزار میلیارد تومانی ذوب آهن
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

۲ روش برای تامین بدهی ۶ میلیارد هزار میلیارد تومانی ذوب آهن

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تولیدات ذوب آهن جهت افزایش سودآوری گفت: میزان بدهی اکثر این شرکت به بانک ها بوده و دولت می تواند با روش افزایش میزان صادرات و تهاتر بدهی با سازمان تامین اجتماعی به آن کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمیدرضا فولادگر درخصوص شرایط و میزان بدهی ذوب آهن اصفهان به خانه ملت گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته در کمیسیون صنایع ومعادن با حضور وزیر صنعت، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد قرارشد یک کارگروه در جهت رفع مشکلات تشکیل شود.

وی با تایید میزان بدهی 6 هزار میلیارد تومانی "ذوب" گفت: اکثر میزان بدهی این مجموعه به بانک‌ها است این شرکت در سال‌های اخیر به دلیل رکود فعالیت‌های ساخت‌وساز، ساختمانی و پروژه‌های عمرانی سودآوری نداشته است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بیشتر تولید کارخانه ذوب ‌آهن، تیرآهن و میلگرد است که در پروژه‌های عمرانی و ساختمان سازی مصرف می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه نرخ رشد ساخت‌و‌ساز ساختمان با منفی 16 درصد با رکود مواجه است و حجم پروژه‌های عمرانی نیز با توجه به کاهش درآمدهای دولت کم شده که این مسائل کارخانه را با مشکل مواجه کرده است.به دلیل بروز این مشکلات ذوب آهن به صادرات محصولات روی آورد اما پاسخگوی کامل نیاز این مجموعه نبود.

فولادگر گفت: ذوب آهن با فناوری قدیمی در حال فعالیت است و با اصلاح فناوری و طرح توازن نیز زمان بسیاری نیاز بود تا تولیدات این شرکت افزایش یابد، تولیدات این مجموعه باید به 5میلیون تن درسال برسد تا میزان سود آوری آن افزایش یابد در حال حاضر تولید این شرکت 2 و نیم میلیون تن در سال است.

وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی تواند بدهی این مجموعه به سیستم بانکی را بر عهده بگیرد،افزود: دولت با روش افزایش میزان صادرات و تهاتر بدهی این مجموعه با سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه سهام‌دار عمده ذوب آهن شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است می‌تواند به این مجموعه کمک کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ