کد خبر: ۵۲۷۴۴
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۴/۳۰

خروج اکوادور از توافق کاهش تولید نفت و احتمالی منفی برای توافق اوپک

خروج اکوادور از توافق کاهش تولید نفت و احتمالی منفی برای توافق اوپک

خروج اکوادور از توافق کاهش تولید نفت می تواند ایجاد کننده سابقه خطرناکی در درون اوپک باشد و درها را برای خروج دیگر تولید کنندگان از توافق کاهش تولید باز کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، اکوادور یکی از اعضای کوچک اوپک با این استدلال که به درآمد نفتی بیشتری نیاز دارد، اعلام کرد: قصد دارد از توافق کاهش تولید اوپک خارج و تولید نفت را افزایش دهد.

کارلوس پرز وزیر نفت اکوادور که متعهد شده تولید نفت این کشور را 26 هزار بشکه در روز کاهش دهد، با اشاره به تاثیر ناچیز تولید اکوادور بر عرضه کلی اوپک گفت: کاری که اکوادور انجام می دهد یا نمی دهد، هیچ تاثیر عمده ای بر تولید اوپک ندارد.

هرچند ممکن است خروج اکوادور از توافق کاهش تولید از نظر حجم تولید تاثیر چندانی بر بازار جهانی نفت نداشته باشد، اما می تواند ایجاد کننده سابقه خطرناکی در درون اوپک باشد و درها را برای خروج دیگر تولید کنندگان و شاید تولید کنندگان بزرگ از توافق کاهش تولید باز کند.

آمریتا سن تحلیلگر ارشد موسسه انرژی اسپکتس گفت: خروج این کشور از توافق تاثیری بر توازن بازار جهانی نفت نخواهد گذاشت، اما نشان می دهد اکنون که توافق کاهش تولید نتوانسته قیمت ها را افزایش دهد، چالش های اعضای اوپک برای تداوم توافق بیشتر شده است. اعلام خروج اکوادور ممکن است بار دیگر نگرانی ها در مورد از هم پاشیدن توافق کاهش تولید را بیشتر کند.

اکوادور گفته یک توافق نانوشته با اوپک انجام داده بود که به این کشور امکان می داد بسته به نیازهای مالی، تولید را تغییر دهد اما اوپک هیچگاه از چنین توافقی صحبت نکرده است.

اکوادور تنها کشور عضو اوپک نیست که با کمبود منابع درآمدی مواجه است، و کشورهای دیگری نظیر الجزایر نیز به شدت برای تامین هزینه ها به درآمدهای نفتی وابسته هستند. به گفته توربجورن کجوس تحلیلگر دی ان بی بانک در اسلو، اکنون دیگر اعضای کوچک اوپک نیز ممکن است با این استدلال که به پول بیشتری نیاز دارند، از توافق خارج شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ