کد خبر: ۵۲۸۳۶
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۵/۱

عملکرد سال 95
مدیرعامل و معاون فولاد مبارکه اعلام کردند:

عملکرد سال 95 "فولاد" و پیش بینی فروش 12 هزار میلیاردی و سود 253 ریالی

مدیرعامل و معاون فولاد مبارکه با بیان عملکرد سال مالی قبل ، سود تقسیمی و زمان پرداخت را اعلام و از تحقق فروش محصولات ۱۲ هزار میلیارد تومانی سود ۲۵۳ ریالی هر سهم خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه فولاد مبارکه اصفهان، چهارشنبه گذشته در سالن نقش جهان اصفهان با حضور بیش از۹۰ درصد از سهامداران شرکت برگزار شد.

در این مجمع ، بهرام سبحانی مدیرعامل "فولاد"گزارشی از فعالیت های هیئت مدیره برای سال منتهی اسفند گذشته ارائه کرد و پس از آن، با قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی توسط سازمان حسابرسی و ارائه گزارش مقبول در این خصوص، صورت های مالی سال مالی ۹۵ و یادداشت های توضیحی آن به تصویب مجمع رسید.

سود تقسیمی و زمان پرداخت

امیرحسین نادری معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه گفت: از جمع سود خالص 2.77 هزار میلیارد تومانی (۲۷۷ ریال به ازای هر سهم)، ۱۰۰ ریال به ازای هر سهم و جمعا به میزان 750 میلیارد تومان سود تقسیم شد.

وی با اشاره به زمان پرداخت سود افزود: بر اساس جدول زمانبندی منتشرشده در سامانۀ کدال، زمان پرداخت سود سهامداران حقیقی و ترجیحی از ابتدای شهریورماه سال جاری و زمان پرداخت سود سهامداران حقوقی با کمتر از ۱۰۰ میلیون سهم از ابتدای دی ماه سال جاری پیش بینی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: باتوجه به پایان مدت زمان تصدی هیئت مدیره، اعضای جدید با ترکیب ایمیدرو، سرمایه گذاری صدر تأمین، سرمایه گذاری استان اصفهان، سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی و سرمایه گذاری اندیشه محوران به مدت دو سال انتخاب شدند.

نادری اظهار امیدواری کرد: در سال جاری شاهد بهره برداری از طرح های توسعۀ مهم شرکت و افزایش سودآوری حاصل از آن باشیم.

عملکرد فولاد مبارکه و برنامه های آینده

بهرام سبحانی نیز در بخشی از گزارش هیئت مدیره، این شرکت را بزرگترین تولیدکنندۀ ورق های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا با سهم 20 درصد و در میان شرکت های بزرگ فولادسازی کشور با سهم بیش از ۵۰ درصد معرفی کرد و افزود: این شرکت با ظرفیت ۱۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال، بزرگترین تولیدکنندۀ آهن اسفنجی در جهان محسوب میشود که سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی و در بخش صنعت سهم ۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی را در کارنامه دارد.

این مقام مسئول به زنجیرۀ تأمین بیش از ۲۸۰۰ تأمین کنندۀ کالا و خدمات و همین طور به شبکۀ گستردۀ مشتریان اشاره کرد و گفت: شبکۀ گستردۀ مشتریان شامل بیش از هزار شرکت و کارگاه است که عمده ترین مصارف آنها در صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، خطوط انتقال گاز و نفت و پتروشیمی و صنایع لوله و پروفیل است.

سبحانی با اعلام روند صعودی سرمایۀ فولاد در سنوات گذشته عنوان کرد: در حال حاضر آخرین سرمایۀ ثبتی شرکت، پس از چهار مرحله افزایش سرمایه به  7.5 هزار میلیارد تومان  رسیده و در حال حاضر، بزرگترین شرکت بورسی به لحاظ سرمایه است.

وی سهم "فولاد" در تولید فولاد خام را در بین شرکت های بزرگ فولادی ۵۲ درصد بیان کرد و گفت: فولادخوزستان با ۲۵ درصد، ذوب آهن با ۱۵ درصد و مابقی شرکت ها ۸ درصد سهم تولید را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل فولاد مبارکه دربارۀ عملکرد تولید سال ۹۵ تصریح کرد: در این سال میزان تولید محصولات نهایی شرکت به بیش از ۶ میلیون و ۷۱ هزار تن رسید که در مقایسه با سال ۹۴، به میزان ۱۰ درصد افزایش داشته، ضمن اینکه میزان فروش محصولات با ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات در سال ۹۵، به میزان ۱۸ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد کرده است.

سبحانی افزود: درآمد فروش محصولات در سال ۹۵ حدود ۱۰۱ هزار و ۸۳ میلیارد ریال بوده که باتوجه به اولویت تامین نیاز داخل و افزایش تقاضای داخلی، سهم فروش داخل در سال ۹۵ افزایش یافت.

وی با برشمردن اهم طرح های توسعه و بهینه سازی بهره برداری شده در سال گذشته ازجمله بهره برداری از ماشین ریخته گری شمارۀ ۵ و افزایش ظرفیت تولید فولاد به ۷.۲ میلیون تن تختال،بهره برداری از واحد انباشت و برداشت و احیا مستقیم فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری،بهره برداری از واحد سولفور زدایی،بهره برداری از واحد تولید آب دمین با ظرفیت ۴۵۰ مترمکعبی،احداث خط انتقال آب ۱۴۰۰ میلیمتر شماره ۲ و سیستم گاززدایی RH-TOP گفت: دو پروژۀ توسعۀ فولاد هرمزگان و نورد گرم شهید خرازی نیز با تأمین مالی از سوی کشورهای اروپایی به زودی به مرحلۀ اجرا می رسد.

سبحانی در تشریح برنامۀ فولاد مبارکه در سال ۹۶ گفت: ارزش فروش محصولات فولاد حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان با سود هر سهم ۲۵۳ ریال در بودجۀ سال جاری پیش بینی شده که با تلاش همکاران محقق خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ