کد خبر: ۵۶۲۹۸
۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۵/۱۸

شایعه پرداخت پول به نمایندگان و بررسی کارنامه وزیران پیشنهادی در مجلس

شایعه پرداخت پول به نمایندگان و بررسی کارنامه وزیران پیشنهادی در مجلس

پس از اعلام فهرست وزرا در صحن مجلس، نمایندگان عضو فراکسیون‌ها هرکدام از برنامه فراکسیون‌های متبوع برای بررسی فهرست وزرا سخن گفتند. در این میان شایعه پرداخت پول به نمایندگان از سوی برخی از وزرا هم مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید به روزنامه شرق گفت: درباره وزرایی که اعلام شده، کمیته‌ای در فراکسیون داریم که یک بانک اطلاعاتی از وزرای پیشنهادی جمع‌آوری و در فراکسیون مطرح می‌شود و در نهایت، ارزیابی‌ را انجام می‌دهند و بر اساس نظر جمعی اعمال می‌شود.

وی درباره وزرای پیشنهادی کار و کشور، به‌ویژه وزیر کار افزود: یک بار ارزیابی داشتیم ولی مجددا در کمیته جمع‌آوری اطلاعات این کار درباره وزرا انجام می‌شود و تصمیم جمعی اعمال می‌شود.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری هم روز گذشته در نشست خبری در جواب به شایعه پرداخت پول به نمایندگان از سوی برخی از وزرا، گفت: اگر ملاحظه کنیم اقدامی خارج از دستورالعمل انجام ‌شده، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

محمود صادقی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید هم گفت: ارزیابی برخی از وزرایی که معرفی شده‌اند، نسبت به عملکرد بوده و آن هم لحاظ خواهد شد.

وی درمورد بررسی وزرا در فراکسیون شفاف‌سازی گفت: در فراکسیون شفاف‌سازی هم می‌خواهیم بر اساس شاخص‌های شفافیت، مانند سلامت اقتصادی و انضباط مالی، کار کنیم و جدا از فراکسیون امید، با آن شاخص‌ها همه وزرا را ارزیابی کنیم.یکی از شاخص‌ها مثلا تعارض منافع بین بخش خصوصی و عمومی است که از شاخص‌های جدی است.

صادقی در توضیح تعارض منافع گفت: وزیری که در حوزه کاری وی بخش عمومی و دولتی وجود دارد، روابطی آنجا هست که با حوزه خصوصی‌، مناسبات اقتصادی خصوصی و صنفی ارتباط پیدا می‌کند. از این زاویه ارزیابی می‌کنیم که می‌تواند تأثیر بگذارد.

حسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی هم درباره فهرست وزرا گفت: در کابینه دو گروه وزرا معرفی شده‌اند، یک گروه توانمند هستند و در سابقه کاری‌ آنها آدم‌های موفقی بودند که کار و تلاش کردند و فکر می‌کنم مجلس هم از آنها استقبال کند.

وی در نمونه اسامی موفق، قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت را مثال زد و افزود: ایشان وزیر واقعا موفقی بوده، گرچه انتقادات زیادی به طرح سلامت و... می‌شود، ولی چون من با وزرا کار کردم، ایشان انصافا وزیر پای کار مردم است و وزیری است که بیرون از وزارتخانه خیلی امکانات دارد.

نقوی‌حسینی ادامه داد: اما بودن نام بعضی در فهرست وزرا، واقعا تعجب‌برانگیز است برای مثال وقتی اسم بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش را شنیدم، واقعا تعجب کردم، کسی که نتوانست معاونت وزارتخانه را اداره کند و آن مسائل ذخیره فرهنگیان در معاونت و مسئولیت ایشان بود، حالا به عنوان وزیر معرفی می‌شود، خیلی تلخ است.

وی درباره وزیر پیشنهادی کشور، برخلاف نظر غالب اصلاح‌طلبان، معتقد است رحمانی‌فضلی شخصی کارآمد است. ما انتقادات و ایرادات زیادی به ایشان وارد می‌دانیم ولی چون وزارت کشور مربوط به کمیسیون ما (امنیت ملی) می‌شود، باید گفت آدم کارآمدی بود و تلاش کرد.

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه و از نمایندکان نزدیک به علی لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از منظر فراکسیون مستقلین کابینه را چطور می‌بیند، گفت: کابینه، کابینه اعتدالی است که رئیس‌جمهوری پیشنهاد داده بودند البته این بستگی به رأی نمایندگان دارد که قاعدتا باید آن را بررسی کنند.

وی درخصوص اینکه آیا درباره گزینه‌هایی که پیش از این حضور قطعی بوده مانند رحمانی‌فضلی، جلسه‌ای برگزار شده یا خیر، گفت: فراکسیون درباره وزرا هنوز جلسه‌ای نداشته. ما بر مبنای فهرستی که رئیس‌جمهوری می‌دهد، جلساتی خواهیم داشت و به صورت دموکراتیک جمع‌بندی خواهیم کرد و برای هر وزیر، نظر را اعلام خواهیم کرد.

نعمتی در واکنش به اینکه جعفرزاده سخنگوی فراکسیون مستقلین، گفته درباره رحمانی‌فضلی نظر اعضای فراکسیون ٥٠-٥٠ است، گفت: هنوز جمع‌بندی انجام نشده، باید با دوستان صحبت کرده و همچنین برنامه‌ها را ببینیم و بر مبنای آن اقدام کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ