کد خبر: ۵۷۷۲۳
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۵/۳۱

تدوین مقررات صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در سازمان بورس
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تدوین مقررات صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در سازمان بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه ۲ نوع صندوق جسورانه با ساختار پذیره نویسی و خصوصی برای جذب منابع وجود دارد گفت: مقررات مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، در سازمان تدوین و ویرایش اولیه آن انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اسلامی بیدگلی درخصوص نقش بازار سرمایه در تجاری‌سازی ایده‌های نو با بهره گیری از صندوق‌های جسورانه به مهر گفت: ماهیت حضور این صندوق ها، تکمیل فرآیند تجاری سازی ایده های نو است.در نبود این قبیل صندوق ها،با حجم قابل توجهی از ایده های ناب روبرو بودیم که به دلیل نبود سرمایه گذار، نرخ شکست بالایی را تجربه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی و پذیره نویسی صندوق های جسورانه به افراد دارای ایده های نو کمک می کند تا بتوانند برای ایده هایی که شانس موفقیت بالا دارند منابع مالی جذب کنند،افزود: در تمام دنیا ۲ نوع صندوق به این شکل وجود دارد،صندوق هایی که با ساختار پذیره نویسی عمومی اقدام به جذب منابع می کنند از قبیل صندوق های vc که در حال حاضر، دو صندوق در این زمینه با مجوز سازمان بورس در دو حوزه سلامت و فناوری اطلاعات راه اندازی شده و صندوق های دیگری نیز در حال انجام مراحل پذیره نویسی هستند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد:نوع دیگر این صندوق ها ،صندوق هایی هستند که با ساختار خصوصی نسبت به گرد آوری منابع برای سرمایه گذاری در طرح ها و ایده های نوین تشکیل شده و در اصطلاح صندوق های سرمایه گذاری خصوصی هستند و در حال حاضر، مقررات مربوط به آنها در سازمان تدوین و ویرایش اولیه آن انجام شده است .

اسلامی با بیان اینکه این صندوق ها می توانند  نقش قابل توجهی در رشد و بلوغ ایده های نوین  ایفا و همچنین زمینه افزایش نرخ رشد اقتصادی را فراهم کنند،گفت: بازار سرمایه و سازمان بورس، با راه اندازی این صندوق ها علاوه بر زمینه سازی برای توسعه و رشد شرکت های دانش بنیان، می‌تواند زمینه حضور و فعالیت آنها را در بورس مهیا کرده و بهبود فرآیندهای ماقبل تجاری سازی ایده ها را نیز میسر کند.

وی عنوان کرد: به طور قطع بازار سرمایه نقش کلیدی را در توسعه اقتصاد شرکت های دانش بنیان ایفا کرده و این مهم را با ۲ هدف جذب منابع مالی برای سرمایه گذاری در ایده ها و طرح های نوین و همچنین ایجاد بازار ثانویه و اولیه برای این نوع سرمایه گذاری دنبال کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ