کد خبر: ۵۷۷۹۳
۱۲:۵ - ۱۳۹۶/۶/۴

عامل گرانی ۶۰ درصدی مصالح و توقف پروژه های عمرانی
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

عامل گرانی ۶۰ درصدی مصالح و توقف پروژه های عمرانی

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش بی سابقه قیمت مصالح ساختمانی، تنها عامل این افزایش را به دو ارگان نسبت داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا رضایی با اشاره به افزایش بیش از 60 درصدی قیمت برخی از اقلام مصالح ساختمانی در ماه های اخیر به خانه ملت گفت: گرانی مصالح ساختمانی هیچ توجیه منطقی ندارد زیرا افزایش ساخت و ساز در ماه های اخیر به اندازه ای نبوده که فراورده های ساختمانی به این میزان رشد قیمت را تجربه کند.

وی با بیان اینکه باید نظارت دقیق بر بازارهای موازی مسکن وجود داشته باشد، افزود: متاسفانه تنها عامل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ماه های اخیر و رکوردرنی آن ضعف نظارت دستگاه هایی همچون سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین وزارت صنعت بوده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تمام مصالح ساختمانی موجود تولید داخل هستند، تصریح کرد: متاسفانه عدم تنظیم بازار داخلی و بهانه تراشی در خصوص آن وضعیت فعلی مسکن را رقم زده است.

رضایی با بیان اینکه رشد قیمت مصالح ساختمانی به طور مستقیم بر قیمت مسکن و اجاره بها تاثیر دارد، گفت: زمانی که دولت نتواند جلوی افزایش قیمت بی سابقه مصالح ساختمانی را بگیرد به طور حتم گرانی به بازار مسکن و اجاره بها سرایت می کند.

وی با اشاره به گران شدن بیش از 62 درصدی قیمت میلگرد و سایر ملزومات ساخت پروژه های عمرانی، افزود: با گران شدن مصالح ساختمانی انجام پروژه های عمرانی متوقف می شود که هزینه های بسیاری در این خصوص تحمیل می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با توقف ساخت پروژه های عمرانی در نتیجه گران شدن فراورده های ساختمانی فرسودگی سازه ها را شاهد خواهیم بود از این رو لازم است دولت به ویژه وزارت صنعت با ورود به موضوع با متخلفان این حوزه برخورد کند.

رضایی عنوان کرد: در صورت لزوم در اولین فرصت با دعوت از وزرای راه و صنعت یک بار برای همیشه معضل گرانی مصالح ساختمانی و همچنین کیفیت پایین آن ها را حل می کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ