کد خبر: ۵۷۸۶۸
۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۶/۶

کاهش همزمان ۲ نرخ سود بانکی برای رونق تولید
نماینده مجلس اعلام کرد:

کاهش همزمان ۲ نرخ سود بانکی برای رونق تولید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان لزوم کاهش همزمان نرخ سود تسهیلات و سپرده های بانکی گفت: مسئولان اقتصادی باید تدابیری اتخاذ کنند تا نقدینگی بانک ها به بازار سوداگری منتقل نشود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهباز حسن پور بیگلری درباره بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ های سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری بانکی به خانه ملت گفت: بخشنامه مذکور با تاخیر به بانک ها ابلاغ شده اما اینکه در مجموع بانک مرکزی، بانک ها را ملزم به اجرای بخشنامه کاهش نرخ سود کرده، اقدام مثبتی است.

وی ادامه داد: متناسب شدن نرخ سود بانکی با نرخ تورم یکی از درخواست های تولیدکنندگان از مسئولان بوده، بنابراین با وجود اینکه نرخ سود بانکی می توانست بیشتر از 15 درصد نیز کاهش یابد اما روند کاهش می تواند در تقویت تولید موثر باشد.

این نماینده مجلس افزود: در اجرای بخشنامه بانک مرکزی علاوه بر تقلیل نرخ های سود علی الحساب، سپرده های سرمایه گذاری بانکی نیز باید با کاهش روبرو شود.کاهش نرخ سود بانکی به تنهایی برای رونق بخش تولید کافی نیست. بنابراین باید مشکلات دیگر تولیدکنندگان در زمینه امور بانکی رفع شود.

حسن پور بیگلری با بیان اینکه باید نظارت های موثری برای کاهش نرخ سود بانکی انجام شود به نحوی که بانک یا موسسه ای، اجرای این بخشنامه را اصطلاحا دور نزند،گفت: سیستم بانکی می تواند به رونق تولید کمک کند البته باید به موضوع افزایش سرمایه بانک ها نیز رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: مسئولان اقتصادی باید همراه با کاهش نرخ سود بانکی تدابیری اتخاذ کنند تا نقدینگی موجود در بانک به بازار سوداگری منتقل نشود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ