کد خبر: ۵۹۲۳۷
۰:۰ - ۱۳۹۶/۶/۲۰

درخواست عبده تبریزی از بانک مرکزی برای اعمال نظارت بر ۴ عامل

درخواست عبده تبریزی از بانک مرکزی برای اعمال نظارت بر ۴ عامل

عضو شورای عالی بورس با اشاره به غیر قابل اجتناب شدن کاهش دستوری نرخ سود، اعمال نظارت بر ۴ عامل توسط بانک مرکزی را لازمه موفقیت بخشنامه جدید عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسین عبده تبریزی با اشاره به اینکه کاهش دستوری نرخ سود بانکی غیر قابل اجتناب شده در صفحه اینستاگرام اعلام کرد: بخشنامه بانک مرکزی در این مورد باید به دقت اجرا شود تا بازارها و اشتغال راه بیفتد.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق این بخشنامه به روش های نظارتی متعدد نیاز دارد،افزود: کنترل نرخ سود تنها یکی از اجزای بسته اصلاحات نظام بانکی است چرا که کاهش سود برخورد با معلول هاست و نه علت ها،بنابراین حل و فصل مشکلات بانک ها و شناسایی و تخصیص زیان آنها کار عظیمی است که بانک مرکزی باید انجام دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: تعیین نرخ سود 15 درصدی به معنای هدف گذاری تورم 15 درصد است چرا که اگر نرخ تورم فراتر رود،نرخ سود دستوری تعیین شده هم بی معنا می شود. از این رو،مجموعه ای از اقدامات کوتاه و میان مدت لازم است تا تورم مهار شود و دور جدیدی از چرخه تورم لجام گسیخته آغاز نشود.

عبده تبریزی با اظهار امیدواری جهت اعمال نظارت های لازم بانک مرکزی گفت: بکارگیری ابزار کاهش گردش پول، معامله بدهی دولت با نرخ موثر زیر 15 درصد،عدم تبدیل شرکت های خودرویی به سپرده پذیر و دور نزدن نرخ 15 درصدی توسط صندوق های ثابت و بیمه های عمر از جمله نظارت هایی است که این بانک باید اعمال کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ