کد خبر: ۵۹۳۱۰
۱۰:۸ - ۱۳۹۶/۶/۲۱

واکنش وزیر ارتباطات به تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل

واکنش وزیر ارتباطات به تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل

وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم رفع موانع بر سر راه فعالیت کسب‌ و کارهای نوپا در کنار تحریم شرکت‌های آمریکا، خبر تحریم ایران از سوی انجمن جهانی موبایل را دقیق ندانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدجواد آذری‌جهرمی با انتشار توییتی اعلام کرد: کسب‌وکارهای نوپا یک راه‌حل فوری برای مشکل بی‌کاری است. مراقب باشیم در کنار تحریم شرکت‌های آمریکا، برای جوانان مانع نتراشیم.

وی در واکنش به خبری مبنی بر تحریم ایران از سوی انجمن جهانی موبایل (GSMA) گفت: این خبر دقیق نیست.مجوز حضور شرکت‌های ایرانی در GSMA که دو سال تمدید نشده بود، امسال تمدید شده و منعی برای حضور شرکت‌های ایرانی وجود ندارد.

آذری‌جهرمی ادامه داد: مجوز OFAC برای تمدید عضویت اپراتور همراه اول در GSMA که نیاز به تبادلات مالی داشت، صادر نشده که انجمن جهانی موبایل به دنبال حل موضوع است.

در چند هفته اخیر شرکت‌های آمریکایی به بهانه تحریم، سرویس‌دهی به ایران را متوقف کرده‌اند. به نحوی که هم‌اکنون بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی از بازار اپل و گوگل (اپ‌استور و گوگل‌پلی) حذف شده است.

بنابر این گزارش،پیش از این نیز آذری‌جهرمی با اشاره به فاصله ایران با فناوری‌های جهانی، بر لزوم حمایت‌های حقوقی و قضائی از سرویس‌های بومی، جلوگیری از مانع‌تراشی برای فعالیت‌های مرتبط با کسب‌وکارهای نوپا و نیز اجرای مشوق‌های مالی برای این شرکت‌ها، تأکید کرده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ