فولکس واگن به جای 200 دستگاه، 1000 خودرو آماده ورود به ایران دارد و منتظر رفع ممنوعیت ثبت سفارش است .
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم ، طبق اعلام مسئولان وزارت صنعت قرار بود در همکاری مشترک فولکس واگن آلمان با ماموت اولویت همکاری دو شرکت بر تولیدات مشترک باشد به نحوی که قبل از امضاء این قرارداد محسن صالحی نیا معاونت وزارت صنعت گفته بود،در صورت تحقق این موضوع، دو شرکت به تولید مشترک در عرصه خودروی سواری خواهند پرداخت که از دستاوردهای برجام خواهد بود.
بر همین اساس بنا بر اعلام شرکت فولکس واگن مقرر شد تا در ابتدای قرارداد، این شرکت با دو مدل از خودروهای پرفروش کار را در ایران آغاز و سپس برای تأمین نظر مشتریان، به سراغ محصولات دیگر این برند آلمانی هم برود.
بیان این صحبتها و تأکید وزارت صنعت بر تولید مشترک نشان میدهد که فولکس واگن باید برای ماندن در ایران اقدامات لازم را در تولید محصولات مشترک انجام دهد که نخستین گام این موضوع همکاری با قطعه ساز ایرانی است. اما در عمل هنوز این شرکت آلمانی تمایلی به همکاری با قطعه سازان ایرانی ندارد و مقدمات تولید محصولات مشترک را اجرایی نکرده است. آنطور که رضایی رئیس انجمن قطعه سازان گفته،فولکس واگن هنوز تعاملی با قطعه ساز ایرانی برای همکاری انجام نداده است.
بی رغبتی فولکس واگن در همکاری با قطعه سازان ایرانی در تولید مشترک در حالی است که وزارت صنعت اعلام کرده بود محور همکاری با این شرکت در تولیدات مشترک خواهد بود. با این وجود براساس آمار گمرک، درحال حاضر 1000 خودروی این شرکت در گمرک آماده ورود بوده و در انتظار رفع ممنوعیت ثبت سفارش خودرو است.
این در حالی است که اگر فولکس واگن درصدد ارزیابی بازار ایران بود باید بیشتر از 200 دستگاه خودرو وارد نمیکرد اما واردات هزار دستگاه خودرو حکایت از آن دارد که این شرکت فعلاً برنامهای برای ساخت داخل محصولات در ایران نداشته و بیشتر ترجیح میدهد از بازار ایران برای فروش خودروها استفاده کند.
انتهای پیام