کد خبر: ۶۱۸۳۷
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۷/۷

محدودیت های سرمایه گذاری خارجی و ۵ راهکار وزیر صنعت

محدودیت های سرمایه گذاری خارجی و ۵ راهکار وزیر صنعت

وزیر صنعت با اعلام یکی از مهمترین محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در ایران، ۵ راهکار مقابله را عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد شریعتمداری در همایش ایثارگران و بسیجیان وزارتخ صنعت گفت: یکی از مهمترین محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در ایران متاسفانه وجود فساد در نظام اداری است که باید با آن مبارزه کرد.در این زمینه اول از همه خود دولت باید متکفل این امر باشد.

وی ادامه داد: بنده از فساد خرد و کلان در دستگاه اداری مربوط به این وزارتخانه نمی گذرم و همه تلاش را برای برخورد با این تخلفات انجام خواهم داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین حمایت‏‏ ها از تولید ملی، ‏ایجاد فرهنگ حمایت از تولید داخلی در جامعه است،افزود: یعنی اینکه کاری کنیم استفاده از تولید ملی باعث افتخار و ارزش و استفاده از کالای خارجی حتی کالایی که به صورت قانونی وارد شده یک اقدام غیر ارزشی محسوب شود.

شریعتمداری اظهار داشت: باید با اخلاق و رعایت همه اصول، بدون پرده دری و ریخن آبرو و حیثیت کسی، اطلاعاتی که فکر می‏ کنیم صحیح هست و به بهتر شدن فضای اداری و جامعه کمک می‏ کند را در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دهیم.

وی عنوان کرد: شفافیت قوانین و برداشتن مقررات پیچیده، کوچک کردن و چابک کردن نظام اداری، سپردن کار به مردم، نشاندن دولت در جایگاه سیاستی، هادی و مشوق و همچنین دور کردن دولت از اعمال تصدی و بردن آن به سمت اعمال حاکمیت، مجموعه ‏اقداماتی است که می‏ تواند از فساد جلوگیری کند و ما باید این مسیر را در نظام اداری به کار گیریم.

شبیخون بعدی نظام استکبار،هجمه اقتصادی است

وزیر صنعت با بیان اینکه بعد از شبیخون فرهنگی یکی از هجمه های اساسی نظام استکبار علیه ایران، هجمه اقتصادی است،گفت:محاصره، تحریم و تحمیل برخی از روابط و مقررات بین المللی همه ابزارهایی است که تنها به دلیل استقلال ایران علیه این نظام مقدس به کار گرفته شده است.

شریعتمداری تاکید کرد: باید با اصلاح و سهل کردن مقررات فعالیت های اقتصادی، شرایط تولید داخلی را به گونه ‏‏‏ای ‏فراهم کنیم تا کالای وارداتی خارجی حتی به صورت قاچاق امکان رقابت در عرصه تولید داخلی با کالای مشابه را نداشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ