کد خبر: ۶۱۸۴۴
۱۱:۷ - ۱۳۹۶/۷/۷

پیام صوتی البغدادی به عناصر داعش و پاداش آمریکا

پیام صوتی البغدادی به عناصر داعش و پاداش آمریکا

رهبر گروه تروریستی داعش خطاب به عناصراین گروهک تروریستی در پیامی صوتی اعلام کرد: هرگز سلاح‌ها را زمین نگذاشته و مراکز رسانه‌های غربی را هدف حمله‌ها قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ابوبکر البغدادی پس از مدت‌ها سکوت در یک پیام صوتی خطاب به عناصر این گروه تروریستی اعلام کرد: بایستند و با استقامت به مبارزه ادامه دهند.

این پیام صوتی در حالی منتشر شد که بار‌ها خبر کشته شدن البغدادی در رسانه‌ها منتشر شده بود. آخرین پیام صوتی وی در ماه نوامبر ۲۰۱۶ و دو هفته پس از شروع نبرد آزادسازی موصل، منتشر شده بود.

تاریخ ضبط این پیام صوتی ۴۶ دقیقه‌ای که توسط پایگاه خبری الفرقان منتشر شده، روشن نیست. اما در آن، البغدادی به رویدادهای اخیر، از جمله تهدیدهای کره شمالی علیه ژاپن و ایالات متحده و آزادسازی موصل توسط نیروهای عراقی تحت حمایت ایالات متحده، اشاره کرده است.

از زمانی که که رهبر گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ ادعای خلافت در عراق و سوریه را اعلام کرد، نیروهای عراقی برخی از شهرهای غرب و شمال عراق از جمله موصل را بازپس‌گرفته‌اند.

البغدادی در این پیام صوتی به عناصر داعش در عراق، سوریه، عربستان سعودی، شمال آفریقا و دیگر نقاط جهان، نسبت به عقب‌نشینی، یا احساس شکست و مذاکره و یا تسلیم هشدار داده و گفت: هرگز سلاح‌های خود را زمین نگذارید.سربازان خلافت، شعله‌های آتش جنگ را روی دشمنان بیندازید و آنها را در هر گوشه‌ای محاصره کنید و با استقامت و شجاعانه ایستادگی کنید.

وی با بیان اینکه با اراده خدا،صبور و ماندنی هستیم و افزایش تعداد کشته‌ها ما را متوقف نخواهد کرد، از عناصر داعش خواست مراکز رسانه‌های غربی را هدف حمله‌ها قرار دهند.

برخی معتقدند ممکن است سالها طول بکشد تا البغدادی دستگیر یا کشته شود زیرا یه احتمال زیاد وی در یک مکان بین موصل و رقه پنهان شده، جایی که جمعیت بسیار پراکنده‌ای داشته و سرتاسر بیایان است، جایی که هواپیما‌های بدون سرنشین به سادگی رویت می‌شوند.ایالات متحده برای هرگونه اطلاعاتی که محل اختفای وی را در اختیار قرار دهد، مبلغ ۲۵ میلیون دلار پاداش در نظر گرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ