کد خبر: ۶۳۰۹۰
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

اتمام پذیره‌نویسی اولین صندوق پروژه در کسری از ثانیه/ ویژگی جذاب اوراق
امروز برای تامین 100 میلیارد تومانی رخ داد:

اتمام پذیره‌نویسی اولین صندوق پروژه در کسری از ثانیه/ ویژگی جذاب اوراق

رئیس هیات مدیره مشاورسرمایه‌گذاری آرمان‌‌آتی از تقاضای فروش ۴.۵ برابری واحدهای نخستین صندوق سرمایه‌گذاری پروژه کشور در ثانیه‌های ابتدایی نخستین روز پذیره‌نویسی و اعلام دو مرحله تامین مالی در اینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اسلامی بیدگلی در خصوص پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا گفت: پذیره‌نویسی این صندوق که برای مرحله نخست 100 میلیارد تومان تامین مالی می‌کرد با تقاضای 4.5 برابری روبه‌رو شد و واحدهای صندوق در کسری از ثانیه به فروش رفت.

وی افزود: تعداد واحدهای صندوق برابر با 318 میلیون و 167 هزار و 357 واحد و قیمت پایه برابر با 3143 ریال بود که به دلیل حجم بالای تقاضا، قیمت عرضه 3174 ریال تعیین شد.

اسلامی بیدگلی ارزش کل بازاری صندوق را با کشف قیمت امروز بیش از 2800 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این صندوق سرمایه‌گذاری در دو مرحله دیگر به ترتیب به میزان 150 و 100 میلیارد تومان تامین مالی خواهد کرد که در ماه‌های آینده انجام خواهد شد.

اسماعيل بي نايي معاون عمليات بازار تامین سرمایه امین هم گفت : تأمین مالی صندوق پروژه آرمان پرند مپنا با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی در صنعت نیروگاهی و همچنین تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی در نیروگاه پرند انجام پذیرفت .

وی با فروش بیش از 318 میلیون در کمترین زمان ممکن ، ادامه داد: از ویژگی های جذاب این اوراق می توان به روش بازارگردانی آن اشاره کرد، به گونه ای که تأمین سرمایه امین به عنوان بازارگردان برای افزایش جذابیت و نقدشوندگی واحدهای این صندوق در طول سال اول بازارگردانی، واحدهای صندوق را با نرخ 20 درصد سالانه و به صورت روزشمار بازارگردانی خواهد کرد و در سررسید سال اول طی سه روز کاری این واحدها را با قیمت 1.225 برابر قیمت عرضه اولیه بازخرید خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ