کد خبر: ۶۳۲۷۸
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۷/۲۲

دوره پیش رونق مسکن و پیش بینی بازار در نیمه دوم سال
رئیس اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرد:

دوره پیش رونق مسکن و پیش بینی بازار در نیمه دوم سال

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر ورود به دوره پیش رونق مسکن،قیمت آن در نیمه دوم سال جاری را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسام عقبایی درخصوص آمارهای بانک مرکزی در ماه گذشته که نشان دهنده رشد قیمت مسکن در نیمه اول سال جاری است به فارس گفت:قیمت مسکن در نیمه اول سال جاری رشد نداشته البته شاید به عنوان مثال در یک منطقه‌ای از تهران رشد قیمت رخ داده باشد اما به طور میانگین در 6 ماه گذشته افزایش قیمت مسکن نداشتیم.

ورود به دوره پیش‌رونق مسکن و رشد 10 درصدی

وی با اشاره به اینکه وارد دوره پیش‌رونق مسکن شده‌ایم، افزود: به هر حال بعد از 5 سال رکود زمان رونق بخش مسکن فرا رسیده و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری بیش از 10 درصد و با نرخ تورم رشد نخواهد داشت. 

این فعال حوزه مسکن درخصوص تحلیل این پیش‌بینی اظهار داشت: در اقتصاد ایران پیش‌بینی سخت است و وقتی قیمت آهن و میلگرد افزایش می‌یابد،قیمت مسکن کاهش می‌یابد و بالعکس وقتی این اقلام ارزان می‌شود گزارش‌ها حاکی از رشد قیمت مسکن است،بنابراین نمی‌توان با قاطعیت از هر گونه تغییر و تحول قیمتی در بازار مسکن سخن گفت.در نیمه دوم سال قطعاً با تزریق نقدینگی به بازار و ورود تسهیلات خرید مسکن می‌توان تا حدودی شاهد رونق معاملات خرید و فروش مسکن بود.

عقبایی ادامه داد: در 21 روز فصل پاییز در شهر تهران 9382 قرارداد خرید و فروش و 9586 قرارداد اجاره به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.در کل کشور نیز در 21 روز فصل پاییز 29 هزار و 54 قرارداد خرید و فروش و 32 هزار و 372 قرارداد اجاره به ثبت رسیده است.

کاهش صدور پروانه ساخت و ساز توسط  شهرداری تهران

وی در پاسخ به سؤال گفته می‌شود ظاهراً شهرداری تهران صدور پروانه ساخت و ساز را به شدت کاهش داده، گفت: به هر حال این اقدام نیز تا یک زمان مشخص جوابگوست، چرا که نمی‌تواند و باید هزینه‌ها را با فروش تراکم تأمین کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ