کد خبر: ۶۳۳۱۶
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۷/۲۳

پیشنهاد سلطانی‌نژاد برای تاسیس شعبه بورس‌ کالا در عراق

پیشنهاد سلطانی‌نژاد برای تاسیس شعبه بورس‌ کالا در عراق

مدیرعامل بورس کالا با ارائه پیشنهاد ایجاد شعبه در عراق گفت: با تاسیس بورس کالای مشترک بین دو کشور می‌توان زمینه عبور از مبادلات سنتی به یک روند تجاری مدرن را ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حامد سلطانی‌نژاد در همایش تجارت ایران و عراق با بیان اینکه در دنیای امروز باید به سمت تجارت مدرن حرکت کنیم چرا که عمق بازار با افزایش رقابت و شفافیت بیشتر می‌شود، گفت: در فضای فعلی تجارت بر مبنای فاینانس انجام می‌شود و به این ترتیب منابع مالی مورد نیاز برای تجارت از بازار تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بورس کالا بستر تجارت مدرن را فراهم می‌کند،افزود: عدم شفافیت در مبادلات فعلی تجاری هر چند با نگاه ساده‌بینانه به نفع بازرگانان است اما نمی‌توان از این نکته غفلت داشت که عدم شفافیت قطعا موجب مداخله غیرضروری نهادهای مختلف شده و ریل‌گذاری تجارت را بر هم می‌زند.

این مقام مسئول با بیان اینکه عراق باید از واردات کالای مصرفی اجتناب و به سمت واردات کالاهای واسطه‌ای برای قرار گرفتن در مسیر توسعه حرکت کند، گفت: بورس‌کالا می‌تواند بستر لازم را برای ایجاد این فضا مهیا کند.در این بورس محصولاتی مانند مواد معدنی، تولیدات صنعتی، محصولات پتروشیمی و نفتی عرضه می‌شود و در کنار آن تضامین مالی کافی در این بازار وجود داشته و می‌تواند منجر به افزایش عمق تجارت بین دو کشور شود.

سلطانی‌نژاد با برشمردن روش‌های مختلف معامله در بورس کالا گفت: در سال گذشته، 6.5 درصد از تولید ناخالص داخلی ایران مربوط به معاملات انجام گرفته در این بورس بوده و 33 میلیون تن کالا مورد معامله قرار گرفته که این موضوع عمق زیاد این بازار را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید کالای استاندارد از ایران به عراق صادر شود گفت: برای رسیدن به این هدف باید بسترهای خدمات بیمه‌ای و انبارهای مرزی برای نگهداری کالا در مسیر ترانزیتی بین دو کشور ایجاد شود.همچنین پیشنهاد داد جهت ایجاد زمینه لازم برای عبور از مبادلات سنتی به یک فن تجاری مدرن بین دو کشور، یک شعبه بورس کالا در عراق تاسیس شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ