کد خبر: ۶۴۴۸۱
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۷/۲۹

خودنمایی محصولات نفتی در هرست صادرات غیرنفتی
شریعتمداری مطرح کرد:

خودنمایی محصولات نفتی در هرست صادرات غیرنفتی

وزیر صنعت با اشاره به حضور ۵۵ درصدی محصولات نفتی درفهرست صادرات کل غیر نفتی گفت: ظرفیت صادرات ایران ۱۸۰ میلیارد دلار است اما فقدان باور و عزم ملی نسبت به تنها راه شکوفایی اقتصادی،مشکل اصلی توسعه آن به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، محمد شریعتمداری در سالروز ملی صادرات گفت: حضور ما در بازارهای جهانی حتی ابعاد سیاسی و امنیتی دارد.با توجه به اعداد شاخص های تجاری مشاهده می‌شود ارزش 10 رقم اول کالای صادرات در سال 95 معادل 23.8 میلیارد دلار است یعنی 55 درصد صادرات کل غیر نفتی که در آن پروپان،اتیلن و گاز طبیعی هم هست.

وی افزود: از 30 سال پیش صحبت از این بوده که باید در کالاها و بازارهای صادراتی تنوع ایجاد کرد در حالی تاکنون هم گاز ،پروپان و اتیلن هم در ارقام صادرات غیر نفتی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در توسعه صادرات چالش‌ها و فرصت‌های فراوانی وجود دارد عنوان کرد: این سوال مطرح است چرا علی رغم انباشت تجربه صد ساله ایران و تلاش برای دستیابی به بازارهای صادراتی هنوز شاهد شکاف بین داشته‌ها و خواسته ها و نقطه هدف هستیم.

شریعتمداری اظهار داشت: ظرفیت صادرات ایران 180 میلیارد دلار است اما فقدان باور و عزم ملی نسبت به اینکه صادرات غیر نفتی تنها راه شکوفایی اقتصادی است مشکل اصلی توسعه آن به شمار می رود که به نظر می رسد به این باور و عزم ملی برای صادرات نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید عزم ملی برای صادرات مهمترین ماموریت در این دوره از تاریخ ایران باشد،افزود: صادرات در ساختار اقتصادی ایران از نظر قدرت ارزاوری و ایجاد امواج درامدی در بخش های مختلف باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ