کد خبر: ۶۴۵۶۶
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۸/۱

سهامداران
با برگزاری جلسه معارفه:

سهامداران "امید" را شناختند/ زمان احتمالی عرضه۴۹۰ میلیون سهم و قول مدیران

مدیران تأمین سرمایه امید، این شرکت ۴۹۰ میلیارد تومانی را به سهامداران شناساندند تا سهام اولین شرکت صنعت تامین سرمایه در بورس عرضه اولیه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی درج نماد شرکت تأمین سرمایه امید در بازار دوم معاملات بورس تهران ، این شرکت 490 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 10 درصد سهام در روزهای آینده شد.

به گفته مدیران شرکت ، عرضه اولیه تا 490 میلیون سهم ( با احتمال کاهش تعداد سهام ) با توجه به اولویت بندی سازمان بورس ، با احتمال ضعیف در هفنه جاری و با احتمال بیشتر در هفته آینده خواهد بود و مطمئنا با قیمت و P/E جذاب (حداقل 4 مرتبه ایی) وارد بازار سهام خواهد شد.

"امید" در حالی از 25 آذر سال 94 به عنوان اولین بنگاه صنعت تأمین سرمایه ، در بورس ثبت و قرار بود سال گذشته عرضه اولیه شود اما چنین رویدادی رخ نداد که  عصر دیروز با حضور مدیرعامل و برخی اعضا هیات مدیره ، جلسه معارفه ایی را برگزار کرد.

سود هر سهم سال مالی 30 آذر سالجاری این شرکت 284 ریال پیش بینی شده و صندوق کارکنان بانکها با حدود 36 درصد و سه شرکت سرمایه گذاری امید، چادرملو و گل گهر هر یک با بیش از 17 درصد ، از جمله مالکان سهامداران اصلی بشمار می روند.

توضیحات مدیرعامل و سفر طولانی برای ورود به بورس

براساس این گزارش، در این جلسه حبیب رضا حدادی مدیرعامل تامین سرمایه امید ، با ارایه توضیحاتی اعلام کرد: خدمات شرکت در 5 حوزه تامین مالی و پذیره نویسی ، خدمات مالی و سرمایه گذاری ، مدیریت دارایی های مالی ، مدیرت تجهیز منابع مالی و مهندسی مالی و مدیریت ریسک گسترش یافته و  درآمد خود را تامین می کند.

 در سال مالی جاری، 139 میلیارد تومان از پیش بینی درآمد 156 میلیارد تومانی سود بوده و در 9 ماهه ، 79 درصد پوشش داده شده است. سود پیش بینی شده هر سهم شرکت 284 ریال است که 224 ریال در 9 ماهه محقق شده و احتمال تعدیل سود بسیار ضعیف بوده اما رشد 20 درصدی سود عملیاتی سالانه شرکت از جمله اهداف است.

از پذیرش شرکت در بورس تا معارفه آن تقریبا دو سال طول کشیده است. پذیرش شرکت در آذر 94 اتفاق افتاد . ورود اولین نوع از شرکت های تامین سرمایه که به مثابه بانک های سرمایه گذاری است که برای اولین بار اتفاق می افتد که به تغییر از سهامی خاص به سهامی عام و تغییر اساسنامه نیاز داشت که نمونه آن وجود نداشت.

استفاده از اوراق منفعت به عنوان ابزار جدید جهت تامین مالی شرکت ها که از 3 سال پیش با سازمان بورس اقداماتی شده به همراه راه اندازی و جذب سرمایه  صندوق های VC ، از برنامه های سال مالی آینده است.

تاثیر رکود و رونق اقتصادی

در دوران رونق حجم فعالیت ها و معاملات بیشتر می شود و در این حالت می توان کارمزد شرکت را در حق الزحمه اوراق کاهش داد ولی اگر شرایط رکود باشد از سایر روش های فعالیتی ، سعی به تحقق بودجه می شود.

در مورد آثار کاهش نرخ سود بانکی بر درآمد شرکت هم باید گفت ، شرکتهای تامین سرمایه مانند واسطه عمل می کنند و حق الزحمه خود را دریافت می کنند. از طرفی شرکتها با کاهش نرخ سود توان استفاده از اوراق بیشتری خواهند داشت به همین دلیل حجم فعالیت اضافه می شود و کاهش ناشی از نرخ  سود را جبران می کند.

حجم فعالیت های شرکت

عبدالله دریابر معاون تامین مالی "امید"هم اعلام کرد در حال حاضر 1500 تا 1600 میلیارد تومان اوراق را بازارگردانی می کنیم . البته توان بازارگردانی 1500 میلیارد تومان دیگر اوراق را داریم . اما کفایت سرمایه را بایست مد نظر داشت.

در این مورد حدادی اعلام هم گفت :چندان اشتیاقی نداریم حجم بازارگردانی را بیشتر کنیم. چون اولویت اول پایداری سود و کاهش ریسک خواهد بود.

مازیار فرخی معاون سرمایه گذاری هم شرکت گفت: صندوقی داریم که بازارگردانی سهام گل گهر را انجام می دهد و درصددیم صندوق ، بازارگردانی این سهم را دراختیارگیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ