کد خبر: ۶۵۷۷۶
۱۲:۴ - ۱۳۹۶/۸/۹

رشد قیمت نفت و طلا در نتیجه اثر چند عامل

رشد قیمت نفت و طلا در نتیجه اثر چند عامل

قیمت نفت و طلا امروز متاثر از چند عامل در بازارهای بین المللی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کاهش شکاف عرضه و تقاضا نفت در سایه تلاش‌های اوپک و متحدان برای کاهش تولید موجب شد تا قیمت نفت از ثبات نسبی برخوردار باشد. هرچند احتمال افزایش تولید نفت شیل آمریکا، اندکی قیمت‌ها را کاهش داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 12 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه گذشته به 60 دلار و 78 سنت رسید، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم‌های ثبت‌شده از جولای 2015 تاکنون که اوایل هفته جاری به ثبت رسید باقی ماند. قیمت فعلی نفت برنت حدود 37 درصد بالاتر از پایین‌ترین رقم‌های ثبت‌شده در ماه ژوئن است.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با 10 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 54 دلار و 5 سنت رسید، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم‌ها از ماه فوریه تاکنون باقی ماند. قیمت فعلی نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا حدود 28 درصد بالاتر از پایین‌ترین رقم‌های سال 2017 است که در ماه ژوئن به ثبت رسیده بود.

به‌رغم احساس مثبت کلی حاکم بر بازار ،برخی تحلیلگران بعد از چند روز رشد قیمت قابل توجه نفت محتاطانه نظر می دهند.

همچنین امروز پس از اعلام حفظ سیاست پولی ژاپن، قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شد اما در آستانه نشست دو روزه کمیته سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا و اعلام احتمالی رئیس بعدی فدرال رزرو و انتشار آمارهای بازار کار آمریکا، بازار طلا همچنان جانب احتیاط را در پیش گرفته است.

ناآرامی های سیاسی در کاتالونیا نیز محور توجه فعالان بازار طلاست و تجار نشست این هفته بانک مرکزی انگلیس را که احتمالا بحث در مورد نرخ بهره در آن مطرح خواهد شد را نیز از نزدیک رصد می کنند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1277 دلار و 61 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای ماه اکتبر تاکنون حدود 0.3 درصد کاهش یافته و در صورتی که اتفاق غیرمنتظره ای در جلسه جاری رخ ندهد، این دومین کاهش متوالی ماهیانه قیمت فلز زرد خواهد بود.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با 0.02 درصد افزایش به 1278 دلار رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ