کد خبر: ۶۷۰۹۷
۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۸/۲۰

کاهش دامنه حصر یا برداشتن آن تا آخر ٩٦
رئیس کتابخانه ملی خبر داد:

کاهش دامنه حصر یا برداشتن آن تا آخر ٩٦

رئیس کتابخانه ملی از پایان یافتن آرام آرام دامنه حصر سران فتنه سال ۸۸ یا برداشته شدن آن در سال جاری برمبنای توافق صورت گرفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،اشرف بروجردی درخصوص رفع حصر به ایلنا گفت:توافقی صورت گرفته که تا پایان سال ۹۶ دامنه حصر آرام‌آرام کم یا برداشته شود.این مباحث خاص است که باید با مذاکره‌ای که حسن روحانی شروع کرده‌اند، به سرانجام برسد.

پیش از این خبر، اعضای کمیته حصر فراکسیون امید هم به دیدار صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه ‌قضائیه رفته بودند. این اولین دیدار از سلسله دیدارهایی است که به گفته محمدرضا تابش قرار است با سران سه قوه صورت بگیرد. غلامرضا حیدری دیدار با آیت‌الله آملی را خوب و امیدوارکننده برای کاهش محدودیت‌ها برای محصوران توصیف کرده بود.

اما قبل از این دیدار، ملاقات‌هایی هم صورت گرفته بود که عموم فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس این دیدارها را در راستای گشایش در رفع حصر ارزیابی کردند. از جمله آنها ملاقات دو خواهر میرحسین موسوی با برادر بعد از سه ماه بود. همچنین حسین کروبی فرزند مهدی کروبی هم خبر داده بود که اعضای خانواده کروبی بعد از عمل جراحی وی، هر وقتی که می‌خواهند می‌توانند دیدار داشته‌ باشند.

این رویدادها پس از آن اتفاق افتاد که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره حصر سخنانی را مطرح کرده و گفته بود: واژه حصر واژه درستی نیست، آنها هرکس را که اراده کنند، می‌توانند ببینند کمااینکه به‌تازگی کروبی درخواست کرده دوستی را ببیند و این دیدار انجام شد. این سخنان با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شد و فرزندان محصوران هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. بعد از این واکنش‌ها خبر آمد دو خواهر میرحسین با وی ملاقات کرده‌‌اند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ