کد خبر: ۶۷۱۰۲
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۸/۲۰

کاهش طلب وزارت نیرو و برنامه در دولت دوازدهم
وزیر نیرو مطرح کرد:

کاهش طلب وزارت نیرو و برنامه در دولت دوازدهم

وزیر نیرو درخصوص مطالبات پیمانکاران وزارت نیرو اعلام کرد: این عدد در دو سال گذشته، ٣٠ هزار میلیارد تومان عنوان شده بود که تسویه ۵ هزار میلیاردتومانی از طریق اوراق با نیرویی‌ها محتمل است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، دولت بیشتر از ٧٠٠ هزار میلیارد تومان بدهی دارد. از این میزان بیش از ٢٠٦ هزار میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است. بزرگ‌ترین طلبکار دولت هم در این گروه با عنوان سایر بخش خصوصی با مجموع صد هزار و ٤٣ میلیارد تومان مطالبه شناخته‌ شده است.

رضا اردکانیان از مجموع ٢٠٦ هزار میلیارد تومان مطالبه خصوصی‌ها از دولت، ٢٥ هزار میلیارد تومان آن را مطالبات پیمانکاران وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: این عدد در سال ٩٤ برای وزارت نیرو ٣٠ هزار میلیارد تومان اعلام شده بود که به‌این‌ترتیب تسویه پنج هزار میلیاردتومانی از طریق اوراق با نیرویی‌ها محتمل است.

وی با اشاره به نوید معاون‌اول رئیس‌جمهور برای فراهم‌کردن منابع لازم با هدف پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: میزان این مطالبات بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان است که ظرفیت‌های قانونی و مکانیسم‌های مختلف و متنوعی وجود دارد تا دولت در آستانه تدوین لایحه بودجه سال ۹۷ سعی کند از ظرفیت فراهم‌شده در جهت اشتغال و ساخت داخل و حضور مؤثر در منطقه استفاده کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخش خصوصی در بیش از ۶۰درصد برق تولیدی حضور مؤثر دارد،افزود: با ۷۷ هزار مگاوات ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی در رتبه چهاردهم جهانی قرار داریم ولی باید از این پس سرمایه‌گذاری روی مدیریت تقاضا نیز داشته باشیم.سازندگان و ظرفیت‌های ساخت داخل باید به شکل جدی‌تری چشم به بازارهای خارج داشته باشند و این مستلزم حضور فعال، سرمایه‌گذاری و همکاری و پشتیبانی از یکدیگر است.

اردکانیان برنامه صادرات برق را مستلزم همکاری متقابل با کشورهای همسایه دانست و اظهار امیدواری کرد: همکاری متناسبی دراین‌باره صورت گیرد.این مسیر رشد تقاضا را نمی‌توانیم به شکل پایدار ادامه دهیم،سال جاری نسبت به سال قبل بیش از 7 درصد رشد مصرف داشته‌ایم که باید به طور جدی به موضوع مدیریت تقاضا بپردازیم و سعی کنیم همان‌گونه که احداث یک نیروگاه چند هزار مگاواتی موجب رضایت خاطر می‌شود، کاهش چند هزارمگاوات مصرف نیز به همان اندازه سبب مسرت شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید به طور جدی برای عرضه محصولات در پی بازار منطقه‌ای باشد،گفت: دولت نیز به‌طور جدی به حمایت‌ها ادامه خواهد داد و وزارت نیرو نیز با برگزاری جلسات و ارتباط فعال‌تر با سندیکای برق که بیش از ۶۰۰عضو حقیقی و حقوقی دارد این حمایت را پیگیری می‌کند.

اردکانیان با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در دولت دوازدهم افزود: در بخش برق به‌طور جدی به افزایش راندمان، کاهش تلفات و مدیریت تقاضا در کنار فعالیت‌های جاری همچون احداث ظرفیت‌های نیروگاهی، ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ