کد خبر: ۶۷۱۱۲
۱۲:۲ - ۱۳۹۶/۸/۲۰

اعترافات تند و تکان دهنده مدیر سابق درباره فیس بوک

اعترافات تند و تکان دهنده مدیر سابق درباره فیس بوک

یکی از مؤسسان و رئیس سابق فیس بوک ، اعترافاتی تند و تکان دهنده در مورد ماهیت شبکه اجتماعی این شرکت و نحوه طراحی و اهداف آن کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نیوزفاکتور،شان پارکر که با خرید سهام فیس بوک این روزها به یک میلیاردر مبدل شده به سایت Axios گفت: این شبکه اجتماعی به گونه ای اعتیادآور طراحی شده و از ضعف ها و آسیب پذیری های روانی انسان سوءاستفاده می کند.

وی که بنیانگذار و رئیس بنیاد مبارزه با سرطان پارکر است، قرار بود در مورد پیشرفت های به دست آمده در مبارزه با این بیماری صحبت کند،اما از فرصت پیش آمده برای اظهارنظر در مورد ماهیت شبکه های اجتماعی و فیس بوک نیز بهره گرفت. در ابتدا مردم می گفتند از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند، زیرا برای تعاملات دنیای واقعی ارزش قائل هستند، من هم می گفتم باشد. شما به شبکه های اجتماعی خواهید آمد.

این مقام اسبق ادامه داد: نمی دانم آیا واقعا از پیامدهای حرفی که می زدم خبر داشتم یا نه. شبکه های اجتماعی روابط شما با جامعه و با همدیگر را تغییر می دهند. به شیوه های عجیبی بر خلاقیت انسان تاثیر می گذارند و فقط خدا می داند چه بر سر مغز کودکان خواهند آورد.

پارکر اظهار داشت: هدف از ابداع فیس بوک این بود که افراد نهایت وقت و حداکثر زمان را در آن سپری کنند و به همین علت دکمه لایک به آن اضافه شد تا کاربران به آپلود محتوای بیشتری ترغیب شوند. در واقع ما با این کار از آسیب پذیری روانی انسان ها سوءاستفاده کردیم.

وی که قبلا سایت به اشتراک گذاری فایل نپستر را ابداع کرده بود در سال 2004 و پنج ماه قبل از راه اندازی فیس بوک به زاکربرگ پیوست. زاکربرگ از همان زمان می دانست که این شبکه اجتماعی از یک طرح دانشگاهی قابل تبدیل به یک شرکت واقعی است.همه ما تحت تاثیر این سیستم هستیم و اذهان همه ما توسط آن ربوده شده و گزینه های قابل انتخاب توسط ما آنقدر که فکر می کنیم آزاد نیستند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ