کد خبر: ۶۷۴۲۰
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۸/۲۹

شرکت هندی سکوهای حفاری را از ایران خارج کرد/بدهی ۲۶۶ میلیون دلاری
در راستای کاهش ریسک تحریم ها:

شرکت هندی سکوهای حفاری را از ایران خارج کرد/بدهی ۲۶۶ میلیون دلاری

شرکت هندی آبان آفشور در راستای کاهش ریسک تحریم های بیشتر، تقریبا تمام سکوهای حفاری را از ایران خارج کرد و تعداد سکوها را از ۷ به یک مورد کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بیزنس استاندارد، اس سرینیواسان معاون شرکت هندی آبان آفشور گفت: کل رقم قابل دریافت شرکت حدود 296 میلیون دلار و بخش عمده آن از سوی ایران بوده است.فکر می کنم حدود 90 درصد بدهی ما از ایران است که به دلیل تحریم ها به تاخیر افتاده است.

وی افزود: وضعیت در حال بهبود است، اما مقدار بدهی قابل توجه است. شرکت در زمان بیشترین فعالیت حدود 7 سکوی حفاری در ایران داشت اما به منظور کاهش ریسک تحریم های بیشتر تعداد سکوها را به تدریج کاهش داده است.تا جایی که به مبالغ قابل دریافت مربوط می شود، باید دستمزدها را جمع آوری کنیم. از این رو انتظار داریم طی یک بازه زمانی این مبالغ را دریافت کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ایران پولی ندارد. به محض اینکه قیمت نفت بالا برود و آنها بتوانند درآمد مازادی به دست بیاورند، احتمالا وضعیت بهبود خواهد یافت. امکان هرگونه اعزام سکوهای نفتی بیشتر به ایران رد شده،ایران هیچ گونه برنامه عمده ای نداشته و در حال حاضر رقابت در آنجا بسیار تنگاتنگ است. انتظار نمی رود شرکت آبان سود زیادی از فعالیت در ایران به دست آورده باشد.

بنابراین گزارش،شرکت آبان سکوی حفاری دی دی 6 را از ایران خارج کرده و آن را در اختیار شرکت دولتی دوبی پترولیوم قرار داده است.همچنین به دنبال انعقاد قرارداد اجاره حداقل دو یا سه سکوی نفتی دیگر در منطقه است، اما مدت زمان این اجاره ها کوتاه و حداکثر 100 روزه خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ