کد خبر: ۶۷۶۶۱
۱۴:۲ - ۱۳۹۶/۹/۵

تورم 9.9 درصدی آبان و آماری از چک های برگشتی
بانک مرکزی اعلام کرد:

تورم 9.9 درصدی آبان و آماری از چک های برگشتی

بانک مرکزی با اعلام تورم 9.9 درصدی ماه گذشته ، آماری از چک های برگشتی در نخستین ماه پاییز ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بر اساس محاسبات بانک مرکزی،نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آبان‌ سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۹.۹ درصد است.

خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ به شرح  زیر است:

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در آبان‌ سال ۹۶ به عدد ۱۰۹.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد افزایش یافت. شاخص مذکور نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۹.۶ درصد افزایش داشته است.

برگشت یک پنجم چک‌ در مهر

همچنین بانک مرکزی اعلام کرد: در مهرسال جاری بالغ بر ۹.۹ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۶۱.۵ هزار میلیارد تومان مبادله شد که از این تعداد حدود ۱.۶ میلیون فقره چک برگشت داده شد.

در مهر سال ۹۶ بالغ بر ۹.۹ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۶۱.۵ هزار میلیارد تومان مبادله شد که از این تعداد حدود ۱.۶ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۱۳.۱هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است. با این حساب، یک پنجم ارزش چک های صادر شده در مهر ماه برگشت خورده است.

سهم ارزشی چک های برگشتی در مهر نسبت به ماه قبل، از ۲۱.۸ درصد به ۲۱.۳ درصد کاهش و سهم تعدادی آن از ۱۵.۶ درصد به ۱۵.۷ درصد افزایش یافت.

بر طبق آمار موجود، بخش عمده‌ای از چک‌ها به دلیل فقدان یا کسری موجودی برگشت داده شده به‌طوری‌که در مهر سال جاری ۹۷.۲ درصد از تعداد و ۹۶.۴ درصد از ارزش کل چک‌های برگشتی به دلیل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ