کد خبر: ۶۸۷۶۵
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۹/۱۰

حمایت بانک مجارستانی از تولید مشترک اتوبوس‌های ایکاروس در ایران

حمایت بانک مجارستانی از تولید مشترک اتوبوس‌های ایکاروس در ایران

مدیرکل کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه مجارستان از حمایت اگزیم بانک این کشور از سرمایه گذاری و تولید مشترک اتوبوس‌های ایکاروس در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بانک شهر، بانو کوچرا در دیدار با مدیرعامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر،از حمایت کامل اگزیم بانک مجارستان برای تامین مالی و سرمایه گذاری در تولید مشترک اتوبوس های ایکاروس در ایران با مشارکت تولیدکنندگان توانمند داخلی خبر داد. 

وی که به همراه یک هیات بلندپایه اقتصادی به ایران سفر کرده،با اشاره به 6 سند همکاری و توافق نامه هایی که در جریان برگزاری نخستین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و مجارستان،در زمستان سال گذشته با حضور وزیر اقتصاد ایران و وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان به امضا رسید، سندتفاهم امضاءشده میان گروه توسعه صنایع و معادن شهر و شرکت اتوبوس سازی ایکاروس مجارستان درخصوص تولید مشترک اتوبوس های شهری در ایران را بسیار بااهمیت دانسته و بر اتفاق نظر کامل مدیران و مقامات بانکی و اقتصادی مجارستان برای به سرانجام رساندن آن تاکید کرد.

این مقام مسئول با اشاره به بازدید اخیر از شرکت ایکاروس و خط تولید اتوبوس های شهری یورو 5 و 6 که به همراه سفیر ایران در بوداپست و در راستای عملیاتی شدن تفاهم نامه تولید مشترک اتوبوس‌های شهری انجام گرفت، حضور در بازار ایران را مقدمه دستیابی به بازاربزرگ کشورهای منطقه ارزیابی کرد.

کوچرا از عزم جدی دولت مجارستان و شرکت ایکاروس برای سرمایه گذاری بلندمدت در تولید مشترک اتوبوس های درون شهری در ایران خبر داد.

محسن احمدی مدیرعامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر با اشاره به امکانات و دانش بالای فنی و توانمندی های تولیدی در شرکت های خودروساز داخلی بر لزوم رعایت قوانین و الزامات استانداردی تولید خودرو در ایران با در نظر گرفتن ضرورت داخلی سازی و همکاری مشترک با اتوبوس سازان ایران تاکید کرد و از فاینانس این پروژه که توسط اگزیم بانک مجارستان و با تامین مالی 85 درصد بهای فروش اتوبوس های شهری با بازپرداخت ده ساله صورت خواهد پذیرفت به عنوان نقطه قوت این تفاهم نامه ذکر کرد.

بنابراین گزارش،در جریان این سفر و حضور هیات مجارستانی در ایران ، مدیرعامل ایکاروس و رئیس انجمن صنایع مجارستان با حضور در شرکت های خودروساز داخلی از جمله ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل و زامیاد ضمن بازدید از خط تولید اتوبوس در این شرکت ها و مشاهده توانمندی های خودروسازان داخلی با مدیران عامل و مدیران مربوطه در این شرکت ها، با هدف تولید مشترک و  انتقال فناوری ساخت این نوع اتوبوس در ایران با مشارکت و حمایت خودروسازان ایرانی مذاکراتی را به انجام رساندند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ