کد خبر: ۶۹۰۱۹
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۹/۱۸

مهاجرت اتباع ایرانی و 5 کشور به آمریکا ممنوع شد
با حکم دیوان عالی:

مهاجرت اتباع ایرانی و 5 کشور به آمریکا ممنوع شد

دیوان عالی آمریکا با وجود حل نشدن چالش های قانونی، مجوز اجرای کامل فرمان ممنوعیت مسافرتی ترامپ را که شامل ۶ کشور مسلمان از جمله ایران می شود، صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، دیوان عالی آمریکا در حکمی که با رای پیشین در تناقض بود، اجازه داد فرمان ممنوعیت مسافرت از 6 کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به آمریکا به صورت کامل اجرا شود.

این فرمان که جدیدترین نسخه فرمان ممنوعیت مسافرتی دونالد ترامپ است، پیشتر از سوی یک دادگاه فدرال تعلیق شده و تنها بخشی که مربوط به ونزوئلا و کره شمالی بود، مجوز اجرا یافته بود.

قاضی این دادگاه استدلال کرد ترامپ اختیار منع مسافرت شهروندان 6 کشور ذکر شده در این فرمان شامل ایران، چاد، سوریه، سومالی، لیبی و یمن را ندارد.

بنابراین گزارش،دیوان عالی آمریکا پیشتر در تیر سال جاری بخشی از نسخه پیشین این فرمان که معافیت افراد دارای رابطه با شهروندان یا نهادهای آمریکا را از ممنوعیت مسافرت به این کشور لغو می کرد، تعلیق کرده بود.اما این دیوان پس از درخواست دولت برای تجدید نظر در رای دادگاه های پیشین، در حکم تازه این امکان را به دولت می دهد که همه شهروندان این 6 کشور را از مسافرت به آمریکا منع کند.

نسخه جدید فرمان ممنوعیت مسافرتی در دوم مهر سال جاری از سوی ترامپ صادر شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ