کد خبر: ۷۰۳۳۴
۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۹/۲۷

لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو و کالاهای زیاد دیگر به مجلس می‌رود
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو و کالاهای زیاد دیگر به مجلس می‌رود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به‌زودی لایحه افزایش تعرفه واردات خودرو و بسیاری دیگر از کالاها با هدف تقویت تولید ملی به مجلس ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد باقر نوبخت از ارسال لایحه افزایش تعرفه وارداتی برخی کالاها از جمله خودرو به مجلس خبر داد و به تسنیم گفت: محدود کردن واردات یکی از مطالبات مقامات عالیه نظام از دولت است.

وی ادامه داد: محدود کردن واردات به دو صورت انجام می‌شود. نوع اول ممنوع کردن کامل واردات است که از طریق بستن ثبت سفارش است که شوک به بازارها وارد می‌کند. راه دیگر استفاده از نظام تعرفه‌ای است که قانون برنامه هم بر این موضوع تأکید دارد که سیاست های غیرتعرفه‌ای برای واردات و صادرات در نظر گرفته نشود.

این مقام مسئول افزود: گاهی به واردات نیاز نداریم و در این حالت از سیاست های افزایش تعرفه استفاده می‌کنیم که کاملاً بر اساس سیاست های ابلاغ‌شده به دولت است.

نوبخت با بیان اینکه به‌زودی دولت لایحه‌ای برای افزایش تعرفه‌ برخی کالاها به مجلس ارسال خواهد کرد، گفت: در این لایحه نه‌تنها خودرو بلکه بسیاری از کالاهای دیگر در جهت تقویت تولید ملی با افزایش تعرفه مواجه خواهند شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هدف دولت این است که بدون تصویب‌نامه و از طریق لایحه افزایش تعرفه‌ها را اعمال کند، گفت: نمی‌توانیم در این خصوص مصوبه داشته باشیم و تعرفه‌ها را افزایش دهیم. قرار نیست هرچیزی که در داخل نمی‌توانیم تولید کنیم با گران شدن وارد کشور شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۹/۲۷
0
0
پاسخ
توليد ملي تان -مگه بقيه كشورها توليد ملي ندا رند اين مديريت مربوط به عصر حجر است
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ