کد خبر: ۷۰۵۰۷
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲

نکات جدید مدیران

نکات جدید مدیران "زشگزا" برای عرضه اولیه۲۰ درصدی/ ۲ برنامه صادراتی

مدیران عامل و مالی شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد با تشریح آخرین داده ها و اطلاعات مالی ، آماده عرضه اولیه ۲۰ درصد سهام در روزهای آتی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مدیران عامل و مالی شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد درحالی 13 آذر سال جاری در جلسه معارفه ای اقدام تشریح وضعیت مالی و عملیاتی کردند که صبح امروز نیز با ارائه آخرین داده ها در جمع خبرنگاران، آماده عرضه اولیه 20 درصدی معادل 16میلیون سهم در روزهای آتی شدند.

"زشگزا" با سرمایه 8 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شده است.

معرفی شرکت از زبان مدیرعامل

مهدی صادقی مدیرعامل این شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: این شرکت در سال 81 از بانک کشاورزی با 700 راس دام و تولید 15 تن شیر در روز به طریق مزایده خریداری شد و در حال حاضر با سرمایه 8 میلیارد تومانی دارای بیش از 5 هزار راس گاو و تولید روزانه 100 تن شیر است .افزایش 500 راس گاو در دستور کار قرار دارد تا گله به حدود 6 هزار راس و تولید شیر به 125 تن در روز برسد .

وی با بیان اینکه "زشگزا" از سال 95 به فرابورس ورود پیدا کرده، افزود: این شرکت در حال حاضر جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس  و واحد تجاری نهایی گروه بنیاد مستضعفان است.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت با 4 واحد تحت پوشش به مساحت 335 هکتار  در 10 کیلومتری شهرکرد قراردارد و رشته اصلی فعالیت، پرورش و تولید گاوهای شیری از نژاد هولشتاین است و محصولات تولیدی از قبیل شیر،انواع دام،یونجه،جو،ذرت،گندم،سیب زمینی و کلزا را داراست.دو حوزه دیگر فعالیت شامل حوزه زراعت و مرغداری است.

صادقی درخصوص رشد تولید شیر گفت: تولید شیر در سال 90 از 17.6 هزار تن به 33.6 هزار تن در سال جاری رسیده که علت افزایش آن به افزایش راندمان گاوها و طرح توسعه دام روز شیر برمی گردد.در حال حاضر شرکت دارای رکورد 7 ماهه تولید شیر 40.3 هزار تن است  و 80 درصد فروش به شیر و مابقی فروش به گاوهای نر پروار برمی گردد. همچنین 75 درصد هزینه های گاوداری را خوراک دامها دربر می گیرد و 25 درصد مابقی شامل 13 درصد هزینه دستمزد مستقیم و 12 درصد سایر هزینه های سربار است.

وی بالابودن کیفیت علوفه مصرفی،کاهش ضایعات و مشکلات تغذیه ای و سلامت را از دلایل افزایش سود سال جاری عنوان کرد و گفت: سود سال گذشته "زشگزا" 1.6 میلیارد تومان بوده و سود سال جاری نیزدرصورت رسیدن قیمت شیر به حد مورد نظر 3.8 میلیارد تومان پیش بینی شده که در نیمه نخست سال جاری  1.6 میلیارد تومان معادل 42.1 درصد مجقق شده که در مقایسه با سنوات گذشته ،روند صعودی را طی کرده است.

مدیرعامل شیر و گوشت زاگرس شهرکرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر تامین شیر 4 برند معتبر بر عهده این شرکت بوده، آیا درخصوص سایر محصولات نیز این قضیه پایدار است یا خیر؟ گفت: این کارخانه علاوه بر 4 کارخانه لبنی پگاه،دامداران،کاله و پاک ،شیر خشک نوزاد را با برندهای مشخص  تهیه می کند.افزایش کیفیت شیر در درجه اول نشاندهنده افزایش سود شرکت  و از طرف دیگر افزایش کیفیت لبنیات و سرانه مصرف خواهد شد.

دو برنامه صادراتی و وضعیت طرح توسعه گاوداری

صادقی درخصوص سوال بورس پرس مبنی بر اینکه آیا برنامه صادرات دردستور کار شرکت وجود دارد یا خیر،گفت: صادرات تلیسه آبستنی که ارزش پرورش و نگهداری داشته باشند که در سال 95 تعداد دامی صادر شده ولی در سال 96 به جهت بحث افزایش ظرفیت که باید به عدد حد نصاب برسیم،شرکت فعلا نظر منفی دارد تا به ظرفیت 3 هزار راس مولد برسد.

وی توضیح داد: اولین کشوری که به آن صادرات صورت گرفته،افغانستان بوده ولی کشورهای حاشیه دریای خزر یا جنوب  هم درخواست داشتند که به علت ذکر شده فعلا این امر انجام نخواهد شد.همچنین صادرات شیر خشک هم در دستور کار وجود دارد اما در حاضر امکانات آن در این شهرستان وجود ندارد که اگر امکان نزدیکی کارخانه تولید شیر خشک به دامپروری فراهم شود،این امر نیز میسر خواهد شد.

صادقی همچنین در پاسخ به سوال دیگر بورس پرس مبنی بر وضعیت پروژه گاوداری 6 هزار راسی و اقدامات صورت گرفته که در صورت تحقق واگذاری اراضی و تسهیلات در استان چهارمهال بختیاری،تولید روزانه شیر شرکت به 250تن خواهد رسید،گفت: زمین مورد نظر مشخص شده اما هنوز کارهای موافقت اصولی و جانمایی نهایی انجام نشده که احتمال می رود تا 2 سال آینده به بهره برداری برسد.

برنامه افزایش سرمایه و میزان تسهیلات

علی الله وکیل مدیرمالی شرکت نیز درخصوص برنامه افزایش سرمایه توضیح داد: در سال جاری برنامه افزایش سرمایه وجود ندارد اما یک طرح افزایش ظرفیت در دستور کار دارد که در بهمن سال جاری کلید خورده و توام با سرمایه گذاری انجام شده ،در سال آتی،این افزایش سرمایه به انجام خواهد رسید.

وی پیش بینی لازم جهت سرمایه گذاری در طرح توسعه را 12 میلیارد تومان عنوان کرد که 2 میلیارد تومان ان وام بلندمدت است و حدود 10 میلیارد تومان مابقی  از محل آورده سهامداران و منابع داخلی شرکت تامین می شود.

این مقام مسئول درخصوص مزیت این سرمایه گذاری اظهار داشت: محقق شدن افزایش ظرفیت و تقسیم هزینه های ثابت نسبت به آحاد تولید،بر روی قیمت تمام شده اثر مثبتی خواهد گذاشت و هیچ گونه هزینه پرسنلی اضافه نمی شود، این تعداد نیرو ظرفیت 500 راس دیگر را دارد که بر سود آوری تاثیر گذار است.

الله وکیل میزان کل تسهیلات اخذ شده را 11 میلیارد تومان اعلام کرد که 3 میلیارد تومان با نرخ 10 درصد از صندوق توسعه ملی  و مقدار باقیمانده حداکثر با نرخ 18 درصد گرفته شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ