کد خبر: ۷۱۸۱۲
۰:۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲

دو شرکت بورسی و فرابورسی برنامه افزایش سرمایه دادند

دو شرکت بورسی و فرابورسی برنامه افزایش سرمایه دادند

دو شرکت بورسی و فرابورسی آهن و فولاد ارفع و فنر سازی زر برنامه افزایش سرمایه ۳۴ و ۶۰ درصدی را از یک محل اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت آهن و فولاد ارفع که پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده 31 خرداد سال گذشته برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی از 199.4 به 400 میلیارد تومان در دو مرحله را تصویب کرد و در مرحله اول با اخذ مجوز سازمان بورس سرمایه را به 299.4 میلیارد تومان رساند،حال برنامه افزایش سرمایه 34 درصدی را اعلام کرده تا درصورت اخذ مجوز 400 میلیارد تومانی شود.

بدین ترتیب،تامین مالی "ارفع" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف تسویه بدهی ها،صرفه جویی در تحمل هزینه های مالی و آثار احتمالی تسعیر ارز اعمال می شود.شرکت معدنی چادرملو با 43 درصد و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 20.3 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت فرابورسی حضور دارند.

همچنین شرکت فنرسازی زر 49.9 میلیارد تومانی که به علت زیان ده شدن عملکرد شرکت طی دو سال متوالی مشمول فرایند تعلیق شده،درصدد است با افزایش سرمایه 60 درصدی،سرمایه را به 79.9 میلیارد تومان برساند.

"خزر" این تامین مالی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی جهت جلوگیری از خروج وجه نقد،کاهش هزینه های مالی و اصلاح ساختار مالی صورت می دهد.شرکت سازه گستر سایپا سهامدار 47.7 درصدی این شرکت بورسی محسوب می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ