کد خبر: ۷۱۹۶۸
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷

جزئیات آتش‎سوزی نفتکش ایرانی و مفقودی ۳۲ ملوان

جزئیات آتش‎سوزی نفتکش ایرانی و مفقودی ۳۲ ملوان

بر اثر برخورد دو کشتی در آب‌های ساحل شرقی چین که شب گذشته اتفاق افتاد، در مجموع ۳۲ نفر از خدمه کشتی شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی ناپدید شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، مقامات چین اعلام کردند: بر اثر برخورد دو کشتی در آب‌های ساحل شرقی چین که شب گذشته اتفاق افتاد، در مجموع 32 نفر از خدمه کشتی شامل 30 ایرانی و دو بنگلادشی ناپدید شدند.

یکی از کشتی‌ها یک نفتکش است که بر اثر این برخورد آتش گرفته است.عملیات جستجو برای یافتن این افراد آغاز شده است.دومین کشتی که یک کشتی باری چینی است متحمل خسارتی که امنیت را به خطر بیندازد نشده و خدمه آن نجات داده شدند.

وزارت حمل و نقل چین توضیح داد: حدود ساعت یک روز یکشنبه به وقت گرینویچ، آتش سوزی در نفتکش که هنوز روی آب شناور بود، ادامه داشت و آثار نفت روی سطح آب قابل مشاهده بود.این حادثه حدود 160 مایل دریایی (300 کیلومتری) شرق مصب رودخانه یانگ‌تسه در نزدیکی شهر شانگهای در شرق چین روی داد.

نفتکش سانچی Sanchi با پرچم پاناما و طول 274 متر برای شرکت ایرانی برایت شیپینگ کار می کرد و به سمت کره جنوبی برای تحویل محموله در حرکت بود.دومین کشتی، یک کشتی باری چینی با پرچم هنگ کنگ حامل 64 هزار تن غلات بود که 21 نفر خدمه آن که همگی ملیت چینی دارند، نجات داده شدند.

مقامات دریایی چین 8 کشتی را برای عملیات جستجو و نجات به محل حادثه فرستادند و کره جنوبی نیز در این عملیات شرکت دارد.کره جنوبی یک کشتی گارد ساحلی و یک هواپیما را به محل حادثه اعزام کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ