کد خبر: ۷۳۱۷۴
۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳

واکنش اولیه بورس ایران بعد از عبور از پیچ مهم سیاسی

واکنش اولیه بورس ایران بعد از عبور از پیچ مهم سیاسی

بازار سهام بعد از عبور از پیچ مهم سیاسی و صدور بیانیه کاخ سفید درباره تصمیم ترامپ نسبت به آینده کوتاه مدت برجام ، با رشد قیمت سهام و شاخص بورس روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام طی هفته گذشته به دلیل در پیش رو بودن تصمیم ترامپ درباره توافق هسته ایی، با روند نزولی قیمت ها و فشار مقطعی فروش سهام و افت متغیرها همراه بود . چرا که برخی تحلیل ها حکایت از مخالفت ترامپ با ادامه توافق برجام حکایت داشتند اما با صدور بیانیه شب گذشته کاخ سفید و اعلام سومین تمدید برجام توسط ترامپ، بازار سهام امروز با رشد قیمت ها آغاز بکار کرد.

براساس این گزارش، در شروع معاملات امروز بورس ، سهام شرکت های مرتبط با محصولات فلزی و معدنی ، پالایشی و خودرو با اقبال بازار روبرو شدند و شاخص بورس در همان نیم ساعت اول معاملات با افزایش 462 واحدی به رقم 96 هزار و 648 واحد رسید که ناشی از اثر مثبت شرکت های چون فولاد مبارکه، ملی مس، پالایشگاه تهران، ایران خودرو و سایپا ، گل گهر و چادرملو بود.

حجم معاملات 30 دقیقه اول هم با داد و ستد بیش از 157 میلیون سهم به ارزش 28.2 میلیارد تومان همراه شده است.

بااین اوصاف باید دید طی ساعات آینده و روزهای بعد ، سهامداران حقیقی و حقوقی  با توجه به نوسان قیمت دلار و متغیرهایی اقتصادی و سیاسی دیگر ، چه رویکردی خواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ