کد خبر: ۷۳۲۰۰
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳

توضیحات مهم درباره بخشنامه بانک مرکزی/ ربطی به اعتبار مشتریان کارگزاری ندارد
دبیرکل کانون کارگزاران بورس در گفت وگو با بورس پرس اعلام کرد:

توضیحات مهم درباره بخشنامه بانک مرکزی/ ربطی به اعتبار مشتریان کارگزاری ندارد

دبیرکل کانون کارگزاران بورس با توضیح درباره بخشنامه بانک مرکزی درباره خودداری بانکها از پذیرش تضامین نهادهای مالی فعال، تاکید کرد: این مورد ربطی به اعطای اعتبار به مشتریان کارگزاری ندارد.

روح ا... میر صانعی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره بخشنامه امروز بانک مرکزی مبنی بر خودداری بانک ها از پذیرش تضامین نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه مخصوصا" شرکت های کارگزاری بورس توضیح داد: این بخشنامه موضوع جدیدی نبوده و طبق مصوبه 15 آبان 92 سازمان بورس در سال های اخیر اجرا و طبق آن شرکت کارگزاری متخلف در صورت عدم رعایت ، مشمول محرومیت یک تا 60 روزه می شد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش همکاری های اخیر بانک مرکزی و سازمان بورس از جمله مصوبه مربوط به صدور واحدهای صندوق های سرمایه گذاری بانک ها ، بانک مرکزی طبق مصوبه 4 سال پیش سازمان بورس ، چنین بخشنامه ایی را برای بانک ها و موسسات صادر کرده تا مانع از بروز مشکلاتی در بازار مالی شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: بنابراین بخشنامه بانک مرکزی و مصوبه سازمان بورس ربطی به فرایند اعطای اعتبار به مشتریان کارگزاری نداشته بلکه فقط مربوط به این است که نهادهای فعال بازار و سرمایه و شرکت های کارگزاری نمی توانند اقدام به تضمین مشتریان نزد بانک ها کنند.

میرصانعی در مورد علت اتخاذ چنین تصمیمی در سازمان بورس هم به بورس پرس گفت: واقعیت این است که در سال های گذشته برخی کارگزاران فعال در بورس های کالایی اقدام به تضمین مشتریان نزد بانک ها کرده و باعث ایجا مشکلات و افزایش ریسک کرده بودند که با درخواست کانون کارگزاران و مصوبه آبام 92 سازمان بورس ، این مشکل برطرف شد.

وی ادامه داد: در این میان یکی از شرکت های کارگزای وابسته به بانک ها اقدام به تضمین مشتری کرده و باعث ایجاد مشکل شده بود که برطرف شد و با صدور بخشنامه اخیر بانک مرکزی هم انتظار می رود این موضوع برای همیشه حل شود.

میرصانعی تاکید کرد: کانون کارگزاران بورس و فعالان بازار سرمایه از اقدام سازمان بورس و بانک مرکزی که منجر به کاهش ریسک صنعت کارگزاری می شود ، حمایت می کند.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ