کد خبر: ۷۳۲۷۱
۰:۰ - ۱۲۷۸/۱۰/۱۱

تداوم تحریم‌ها در شرکت دارای۱۱زیرمجموعه/پیگیری حقوقی بی فایده است
مدیرعامل تاید واتر اعلام کرد:

تداوم تحریم‌ها در شرکت دارای۱۱زیرمجموعه/پیگیری حقوقی بی فایده است

مدیرعامل تاید واتر خاورمیانه با اعلام ادامه تحریم‌های آمریکا به رغم خروج این شرکت از مجموعه سپاه گفت: با توجه به مواضع ترامپ هزینه برای پیگیری‌های حقوقی خروج از تحریم بیهوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی اعتصام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای توسعه سواحل مکران و توجه ویژه مسئولان به این منطقه به ایلنا اظهار داشت: مکران گنج پنهان است و خوشبختانه در این دولت  پیگیری‌های جدی برای توسعه این منطقه انجام شده است و به بندر چابهار به عنوان دروازه ملل توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: فاز یک بند چابهار اخیراً به افتتاح رسید و در حال حاضر با ایجاد اسکله‌ها و تجهیز امکانات بندری، امکان پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما در بندر چابهار به وجود آمده و تجهیزات بندری فاز یک بندر مذکور را عملاً وارد مرحله عملیاتی کرده‌است.توسعه کریدور شهید بهشتی بندر چابهار می‌تواند انگیزه‌ای برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد، قطعاً با تکمیل این کریدور و اتصال راه‌آهن به بندر چابهار و ساخت راه‌آهن رشت- قزوین – آستارا می‌توان به صورت یکپارچه از آن استفاده کرد.

این مقام مسئول با اشاره به رقابت‌های کشورهای همسایه در بخش بندری اظهار داشت: در حال حاضر پاکستان در حال بهره‌برداری از بندری با ظرفیت سه میلیون تن در کراچی است. همچنین بندر عمان با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ساخت است. از سوی دیگر عراق و امارات هم در حال توسعه بنادر خود هستند. بنابراین با توسعه بنادر باید قدرت رقابت در منطقه را داشته باشیم.

اعتصام با اشاره به حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های دریایی اظهار داشت: خوشبختانه اتفاقات خوبی درا ین حوزه افتاده به طوری که در حال حاضر بند آستارا و بندر فریدون کنار به صورت صددرصدی به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و این روند رو به رشد است.

مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه با اشاره به تحریم‌های غربی علیه این شرکت اظهار داشت: هرچند که وابستگی این شرکت به سپاه قطع شده اما همچنان تحریم‌های کاتسا شامل حال شرکت می‌شود و این تصمیم آمریکایی‌ها برای تحریم تاید واتر ناجوانمردانه است.در حال حاضر تاید واتر 11 شرکت فعال دارد که این شرکت‌ها  به دلیل تحریم‌ها باید برای ادامه فعالیت رعایت برخی از مسائل را کنند اما در همه بنادر در بخش‌های مختلف فعال هستیم.

اعتصام درباره پیگیری‌های حقوقی برای خروج از تحریم‌ها اظهار داشت: با مشاوران و وکلای خارجی وارد مذاکره شده‌ایم اما با توجه به مواضع ترامپ و بالا بودن هزینه‌های پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی فعلاً به این نتیجه رسیده‌ایم که هزینه کردن در این باره بیهوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ