کد خبر: ۷۳۳۵۶
۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

خبری خوش برای طلا و جواهر فروشان با کاهش 6 درصدی مالیات بر ارزش افزوده

خبری خوش برای طلا و جواهر فروشان با کاهش 6 درصدی مالیات بر ارزش افزوده

رئیس فراکسیون شفاف سازی اقتصادی مجلس از توافق کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا و جواهر از ۹ به ۳ درصد خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود صادقی درخصوص نشست دیروز فراکسیون شفاف سازی مالی در مجلس به خانه ملت گفت: پیرو مباحث دامنه دار نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده واصلاحاتی که نیاز است در قانون صورت بگیرد این نشست برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه همه حاضرین بر شفافیت تاکید داشتند، ادامه داد: کل چرخه تولید طلا  و جواهر باید شفاف شود و عمده‌ترین اختلاف این است که آیا مالیات تنها بر روی اجرت باشد یا علاوه بر اجرت بر روی خود کالا نیز اعمال شود.خواسته صنف این است که دریافت مالیات تنها بر روی اجرت ساخت طلا و جواهر اعمال شود،عمده صحبت‌های نمایندگان وزارت اقتصاد نیز این بود که چرخه‌های واردات و تولید طلا و جواهر شفاف باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نمایندگان صنف این ادعا را داشتند که زیرساخت‌های شفافیت ایجاد نشده، تصریح کرد: روش‌های مختلفی در این زمینه در کشورهای دیگر در حال اجرا است و بحرینی نایب رئیس فراکسیون نیز اعلام کرد در این زمینه به یک الگوی برد برد رسیده‌اند که فرصت تشریح آن در این جلسه وجود نداشت.

صادقی با تاکید بر اینکه توافقی صورت گرفته نا نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا و جواهر از 9 درصد به 3 درصد کاهش پیدا کند،گفت: این بحث تقریبا ناتمام ماند که نیاز به بحث‌های بیشتری دارد و جلساتی دیگری نیز باید برگزار است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ