کد خبر: ۷۳۵۷۷
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳

واکنش موگرینی به سئوالی از تشکیل کارگروه اصلاح برجام
درپی پرسش خبرنگار آمریکایی رخ داد:

واکنش موگرینی به سئوالی از تشکیل کارگروه اصلاح برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از پاسخ به سؤال خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال مبنی بر برنامه آمریکا برای تشکیل کارگروهی با اروپایی‌ها درجهت اصلاح برجام خودداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس،فدریکا موگرینی دیروز از پاسخ به سوال خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال درباره تشکیل کارگروه اصلاح برجام توسط آمریکا و اروپا طفره رفت. 

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی مدعی شد دو کشور به توافقی بر سر تشکیل کارگروهی جهت اصلاح برجام دست یافته‌اند. وی بعد از دیدار با ترزا می نخست‌وزیر انگلیس،مارک سیدویل مشاور امنیت ملی و بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور از توافق با آنها جهت تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان برای اصلاح معایب برجام خبر داد. 

این مقام مسئول افزود: این کارگروه احتمالا از هفته آینده به بعد تشکیل جلسه خواهد داد تا نقائص برجام را با تلاش برای رسیدن به یک توافق جانبی دیگر یا رسیدن به مکانیسمی برای رفع نگرانی‌ها مرتفع کند. 

موگرینی بعد از دیدار با محمود عباس رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطینی در بروکسل، در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران حاضر شد. 

خبرنگار مذکور بعد از پرسیدن سوال اول که به مذاکرات اسرائیل-فلسطین مربوط بود سوال دوم  را به ایران و برجام اختصاص داد و گفت: تیلرسون در لندن با بوریس جانسون دیدار کرده و گفته کارگروهی راه انداخته تا در چارچوب آن مباحثات لازم پیرامون ‌آنچه وی و ترامپ به آن توافقات جانبی می‌گویند را پیگیری کند. آیا صحبت کردن درباره یک توافق جانبی و نه مذاکره مجدد بر سر برجام،برای شما واقع‌بینانه است؟

موگرینی گفت: چون این خبرنگار دو سوال پرسیده،وی به یک سوال بنا به انتخاب خود پاسخ می‌دهد.قانون من این است که وقتی دو سوال مطرح می‌شود انتخاب می‌کنم کدام یکی را جواب بدهم. امروز هم استثنایی وجود ندارد، بابت این متأسفم. به سوال اول درباره مذاکرات سازش که به جلسه هم مربوط می‌شود پاسخ می‌دهم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ