کد خبر: ۷۳۸۳۵
۱۳:۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱

دیدگاه رئیس شرکت نفتی ایتالیایی درخصوص سرمایه گذاری در ایران
درپی ابهامات توافق هسته ای اعلام شد:

دیدگاه رئیس شرکت نفتی ایتالیایی درخصوص سرمایه گذاری در ایران

رییس شرکت اِنی ایتالیا اعلام کرد: به خاطر اینکه ابهامات زیادی در توافق هسته‌ای ایران با کشورهای دیگر وجود دارد، نمی‌خواهیم خود را به خاطر ایران با آمریکا درگیر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنشنال،کلادیو دسکالزی در کنفرانس چتم‌هاوس درباره تحریم‌های ایران و تأثیر آن در سرمایه‌گذاری‌های بخش انرژی این کشور اعلام کرد: ما خود را به خاطر ایران با آمریکا درگیر نمی‌کنیم.

همچنین یکی از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گفته است،توافق برجام ضروری است اما شرایطی را برای سرمایه‌گذاری در سطح گسترده در ایران فراهم نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، شرکت انی ایتالیا جزو شرکت‌هایی است که همواره رقیب جدی برای دیگر شرکت‌ها برای توسعه میادین نفتی محسوب می‌شد. شرکت‌ها به ویژه بانک‌های بزرگ همچنان نگران هستند در تله تحریمی آمریکا نیفتند. بانک پاریباس فرانسه بیشترین جریمه را از سوی مقامات آمریکایی به میزان 8.9 میلیارد دلار متحمل شده است. دیگر شرکت‌های بزرگ هم همچنان نگران هستند که مبادا اسیر تحریم‌های آمریکا بشوند.

شرکت‌های انرژی اعلام کردند: نبود شفافیت کافی در توافق با ایران می‌تواند سرمایه‌گذاری در ایران را کاهش دهد در حالی که قیمت نفت با افزایش مصرف جهانی تا حدودی تقویت شده  انتظار بر این است که در سه ماهه چهارم سال جاری میزان مصرف جهانی به صد میلیارد بشکه در روز برسد. همچنین کارشناسان افزایش قابل توجه تولید نفت آمریکا را پیش‌بینی کرده‌اند.

از سوی دیگر کشورها به طور قابل توجهی به سمت انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی روی آورده‌اند و می‌خواهند آن را جانشین سوخت‌های فسیلی کنند. تنها کشور امارات متحده عربی با نصب سیستم‌های انرژی نو تا سال 2030 میزان ظرفیت انرژی‌های نو را به 10 گیگاوات می‌رساند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ