کد خبر: ۷۵۳۵۶
۱۴:۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰

رئیس صندوق بین المللی پول: اقتصاد سیاسی خاورمیانه در حال تغییر است

رئیس صندوق بین المللی پول: اقتصاد سیاسی خاورمیانه در حال تغییر است

رئیس صندوق بین المللی پول ضمن اعلام تغییر مدل اقتصادی خاورمیانه به علت کاهش قیمت نفت و ورود کالاهای جانشین، به رهبران کشورها توصیه کرد مراقب پدیده های کاملا آشکار باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کریستین لاگارد در دوحه به شبکه خبری الجزیره گفت: اقتصاد سیاسی خاورمیانه در حال تغییر است و بسیاری از کشورهای این منطقه در حال متنوع سازی اقتصاد، رها شدن از وابستگی به نفت و برنامه ریزی برای یک آینده متفاوت هستند.جوانان و زنان نیز خواهان نقش بیشتری در جامعه هستند.

وی افزود: همیشه از رهبران کشورها می خواهیم واقعا مراقب پدیده های کاملا آشکاری همانند فقر، فقرا و آنهایی که شاید در نتیجه سیاست های تقویت اقتصادی دچار مشکل می شوند، باشند.وقتی کشوری به صندوق بین المللی پول می آید و برنامه می خواهد ما از آن کشور می خواهیم تامین مالی عمومی را ترمیم کند اما همیشه می گوییم مراقب امنیت اجتماعی که نیازمند آن هستید و بسیار مهم است، باشید.

این مقام مسئول ادامه داد: ذهنیت ها تغییر کرده و در نتیجه شما نمی توانید کشور را با این ادعا که ثروتمند است و بخشی از آن را دوباره توزیع می کنیم، اداره کنید.برای ما قائل بودن به این مساله یعنی شروع یک اقتصاد متنوع تر.

لاگارد تصریح کرد: مساله دوم، اقتصادی است که بخش خصوصی در آن مقبول و محیط کسب و کار آن مناسب است به طوری که مردم به هر دلیل از سرمایه گذاری منع نمی شوند.همچنین فراهم سازی ارزش برای پول و تمرکز روی جوانان اهمیت دارد و این مستلزم ایجاد شغل به روش های مختلف است از جمله (تقویت) بخش خصوصی.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ