سازمان حمایت اعلام کرد: خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نظارت میشود و فروش خودروی وارداتی بدون داشتن کارت تضمین و تعهد تخلف بهشمار میرود.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با صدور اطلاعیهای در مورد خودروهای وارداتی اعلام کرد: طبق ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان که در دی سال جاری توسط هیات وزیران به تصویب رسید، واردات خودروی سواری منوط به داشتن نمایندگی رسمی و وجود زیرساختهای لازم و کافی برای ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تاییدیههای لازم از وزارت صنعت است.
واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی پس از عقد قرارداد ارائه خدمات پس از فروش با نماینده رسمی مجاز است، که با توجه به این موضوع با در نظر گرفتن ابلاغ این دستورالعمل مردم باید دقت کنند تمامی عرضهکنندگان خودروهای وارداتی نسبت به عرضه خودرو با کارت خدمات تضمین و تعهد تامین قطعات نمایندگی رسمی ملزم هستند.
دوران تضمین و تعهد خودرو باید مطابق آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو باشد که در فروردین سال ۹۵ به تصویب رسیده است. خریداران نیز باید از خرید خودروهای وارداتی که فاقد کارت ضمانت نمایندگی رسمی هستند جدا خودداری کنند و در صورت هرگونه مواجهه با تخلف یا موارد مغایر با قوانین موضوعات را مستقیما به سازمان حمایت از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.
همچنین درصورتیکه خریداران تمایل به خرید خودرو در قالب پیشفروش دارند این مدل از خرید را صرفا از طریق شرکتهای دارای مجوز پیشفروش خودرو که از وزارت صنعت صادر شده، پیگیری کنند که فهرست آنها را میتوانند در سایت اینترنتی سازمان حمایت مشاهده کنند.
انتهای پیام