کد خبر: ۷۵۶۷۶
۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳

پاسخ ترامپ به اقدام تلافی جویانه اروپا با تهدید مالیات بر واردات خودرو

پاسخ ترامپ به اقدام تلافی جویانه اروپا با تهدید مالیات بر واردات خودرو

ترامپ اتحادیه اروپا را تهدید کرد در صورت اقدام تلافی جویانه علیه تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد، خودروهای وارداتی اروپا را مشمول مالیات می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در راستای اِعمال فشار بر شرکای تجاری آمریکا، شرکت های خودروسازی اروپا را تهدید کرد در صورتی که اتحادیه اروپا علیه طرح وی برای وضع عوارض گمرکی بر واردات آلومینیوم و فولاد دست به اقدام تلافی جویانه بزند، خودروهای وارداتی این شرکت ها به آمریکا را مشمول مالیات قرار می دهد.

مفهوم پیام های توئیتری ترامپ حاکی از مقاومت وی در برابر منافع  تجاری آمریکا است که در این پیام ها به شرکای تجاری و خارجی آمریکا در مورد احتمال به راه افتادن یک جنگ تجاری که در هفته جاری بازارهای مالی را بهم ریخت، هشدار داد.

این مقام مسئول در پیامی توییتری اعلام کرد: چنانچه اتحادیه اروپا بخواهد عوارض گمرکی و موانع موجود بر فعالیت شرکت های آمریکایی مستقر در این قاره را افزایش دهد، ما به سادگی بر خودروهای آنان که آزادانه به داخل آمریکا سرازیر می شوند، مالیات وضع می کنیم. آنها فروش خودروهای ساخت آمریکا را در منطقه خود غیرممکن می سازند. این یک عدم توازن بزرگ تجاری است!

بنابراین گزارش،ترامپ روز پنج شنبه اعلام کرده آمریکا به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی خود، بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا به ترتیب ۲۵ و ۱۰ درصد عوارض گمرکی وضع می کند.روز جمعه نیز ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپایی به تلویزیون آلمان گفت، اتحادیه اروپا بر (موتورسیکلت های) هارلی- دیویدسون، نوشیدنی الکلی بوربون و پوشاک جین لی وایز عوارض گمرکی وضع خواهد کرد.کانادا هم اعلام کرد، در برابر وضع هرگونه عوارض گمرکی بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا، دست به اقدام تلافی جویانه خواهد زد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ