کد خبر: ۷۶۱۸۴
۱:۸ - ۱۳۹۷/۱/۸

حمایت وزیر صنعت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان

حمایت وزیر صنعت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان

وزیر صنعت گفت: صنعت با وجود دانش و فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان زنده است و ازطرفی شرکت های دانش بنیان با اتصال به بازار و عرضه محصول قادر به ادامه فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شریعتمداری درنشست با مدیران استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان گفت: تبدیل یک ایده به یک کار تجاری قابل عرضه در بازار کارسختی است و از طرفی شرکت های دانش بنیان بدون اتصال به بازار و عرضه محصول محکوم به فنا هستند و باید تمام تلاش خود را به کاربگیریم تا این دو را به هم متصل کنیم.

وی ادامه داد: اکسیر حیات بخش اقتصاد ایران توجه به علم و دانشی است که در همین پارک های فناوری شکل می گیرد. از سویی دیگر دانشگاه و سایر دستگاه های اجرایی باید برای کمک به بخش دانش بنیان کارخود را به درستی انجام دهند.

این مقام مسوول افزود: با وجود اینکه خدمات زیادی در مجموعه صنعت انجام شده ولی میزی برای فعالیت دانشگاهیان نداریم اما زمینه ان در ایدرو به عنوان سازمان توسعه ای پیشتاز فراهم شده بود و دراین زمینه مشارکت داشت . سعی داریم در فعالیت های نوآورانه آن بخش از وظیفه دولتی که بر عهده وزارت صنعت است را به درستی انجام دهیم تا هر مانعی بر سر توسعه این فعالیت ها وجود دارد برداریم .

شریعتمداری با بیان اینکه زیست بومی که از آن صحبت می کنیم چیز محیرالعقولی نیست، تصریح کرد: باید فضای کسب و کار برای حضور استارت آپ ها اصلاح شود و این نوع شرکت ها فعال شوند. از طرفی باید فضای کسب و کار را برای شرکت های جدید التاسیس اصلاح کنیم تا این شرکت ها نفس بکشند و کار بزرگ دولت همین است،وعده می دهم در دوره مسئولیت خود همه تلاشم را به کار بگیرم تا این مهم محقق شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به بخش سرمایه گذاری و ریسک پذیر گفت: در شرایط پر ریسک بخش خصوصی کنار می رود ولی صنایع کوچک ، حوزه الکترونیک ، معادن و صندوق ها و نیز در حوزه کشاورزی اگر کنار هم تجمیع شوند فعالیت های بزرگی را در حوزه حمایت از دانش بنیان ها شکل می دهند. در همین راستا پیشنهادی ارائه شده برای تبدیل این حوزه ها به مجموعه واحد به طوری که در حوزه تخصصی خود کار کنند ولی در مجموع با سرمایه ها به طورهم افزا به بخش صنعت کمک کند و این یکی ازدغدغه های ماست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ