کد خبر: ۷۶۳۶
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۹/۳

پاسخ چادرملو در مورد بدهکاری

پاسخ چادرملو در مورد بدهکاری

شرکت بورسی چادرملو با انتشار جوابیه‌ای به اظهارات اخیر نماینده مردم ارومیه در مجلس مبنی بر بدهکاری این شرکت پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی طرح مباحث اخیر نماینده مردم ارومیه در مجلس در مورد بدهی شرکت بورسی چادرملو ، مدیران این شرکت با تهیه جوابیه ایی واکنش نشان دادند.

در بخشی از این جوابیه که نسخه‌ای از آن توسط ماین نیوز منتشر شده آمده است: "این شرکت کلیه مالیات‌های تکلیفی خود (مشتمل بر حقوق و پیمانکاران) را در مواعد مقرر پرداخت کرده است. همچنین مالیات بر ارزش افزوده تا پایان دوره دوم سال جاری، در مواعد مقرر پرداخت و تسویه شده و حتی نسبت به پرداخت علی‌الحساب دوره سوم (پاییز) نیز اقدام شده است.

همچنین کلیه بدهی مالیات عملکرد تا پایان سال 1390 (به استناد برگ‌های مالیاتی قطعی دریافتی تا پایان سال 89 و برگ تشخیص سال 1390) پرداخت و تسویه شده و تاکنون مالیات عملکرد سال 1392 بررسی نشده و برگ تشخیص نیز به این شرکت ابلاغ نشده است. پس از ابلاغ برگ تشخیص مالیات سال 1391 و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان محترم امور مالیاتی استان یزد و تاکنون در قالب تقسیط نسبت به پرداخت مبلغ 1510 میلیارد ریال از مالیات تشخیصی اقدام و باقیمانده نیز به مبلغ 651 میلیارد ریال تا پایان بهمن ماه سال جاری پرداخت و تسویه می‌شود."

شرکت چادرملو درباره مانده بدهی حق انتفاع این شرکت در سال‌های 1392 و 1393 نیز توضیح داده است: " به موجب بند 55 قانون بودجه سال 1392 کل کشور، این شرکت با عنایت به انعقاد در پرداخت حق انتفاع به میزان 5134 میلیارد ریال (براساس آخرین جلسه‌ای که در این مورد و در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور مسئولین ذیربط تفاهم شده) نسبت به مبلغ فوق الذکر اقدام کرده است.
اختلاف محاسبه حق انتفاع و ناشی از تفاوت تفاسیر مختلف (در نحوع اجرای بند 55) که در حداکثر حدود 3000 میلیارد ریال می‌باشد در حال بررسی بوده تا با دریافت ابلاغ قانونی اقدام مقتضی به عمل آید.

همچنین به موجب تبصره 10 قانون بودجه سال 1393 کل کشور، حق انتفاع شش ماهه اول سال جاری معادل 2859 میلیارد ریال بوده که مبلغ 1000 میلیارد آن تاکنون پرداخت و مبلغ 1859 میلیارد آن نیز باقیمانده است.
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه با اشاره به مطالبات این شرکت از خریداران مبلغ کل مطالب خود را بالغ بر 6745 میلیارد ریال اعلام کرده است.


انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ