کد خبر: ۷۷۲۶۱
۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱/۱۵

دستور روحانی برای خروج از انحصار تلگرام/ بیکاری میلیون‌ها نفر با تلگرام راهزن !
دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد:

دستور روحانی برای خروج از انحصار تلگرام/ بیکاری میلیون‌ها نفر با تلگرام راهزن !

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه تلگرام راهزن است و میلیون‌ها نفر را بیکار می‌کند، از دستور رئیس جمهور برای خروج از انحصار پیام‌رسان‌های خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، ابوالحسن فیروزآبادی گفت: با توجه به معضلات عدیده پیام‌رسان تلگرام، در شورای عالی فضای مجازی به این نتیجه رسیدیم که حتماً باید پیام‌رسان بومی داشته باشیم. پیام‌رسان بومی سکوی اقتصادی و چندمنظوره است و این فناوری‌ها باید حمایت شود. اگر قرار شد تمهیداتی درباره پیام‌رسان تلگرام اتخاذ شود سعی خواهیم کرد کمترین ضرر را فعالان حاضر در این شبکه متحمل شوند.

وی با تصریح اینکه اقتصاد بزرگی روی تلگرام شکل نگرفته، افزود: دقت خواهیم کرد کسانی که کسب و کار مکمل آنها به‌روی تلگرام است،کمترین ضرر و زیان برای این کسب و کارها باشد.تلگرام هیچ وقت حاضر نشد در ایران نمایندگی بزند و با بخش خصوصی کار کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه گوگل روزی یک میلیارد تومان از بازار ایران تبلیغات می‌گیرد، ادامه داد: تلگرام می‌توانست با تبلیغات هدف‌دار، کسب و کار پررونق راه بیندازد و با بخش خصوصی، کسب و کار مشترک داشته باشد.تلگرام به‌جز ایران در هیچ کشوری پیام‌ رسان غالب نیست و بصورت رسمی اعلام کرده،به‌عنوان یک سکوی اقتصادی استفاده خواهد شد و روش آن تضعیف پول ملی ایران است.

فیروزآبادی با تأکید به اینکه با تولید پول در تلگرام چیزی در ایران خلق نخواهد شد و هر میزان پول تلگرام مصرف شود معادل آن پول از کشور خارج خواهد شد،گفت: این پیام رسان در حال تبدیل شدن به شرکت هرم مجازی است، نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین پولی به ایران وارد شود و 50 میلیارد دلار ارز را خارج کند.

وی با تصریح اینکه تلگرام راهزن است، افزود: رئیس جمهور هم به ما دستور داده،ایران باید از انحصار پیام‌رسان‌های خارجی خارج شود،مرجع تصمیم‌گیری مواردی مرتبط با فضای مجازی، سیاست گذاری‌ها و هماهنگی‌ها به‌عهده شورای عالی فضای مجازی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ