کد خبر: ۷۷۳۰۸
۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱/۱۸

میانجی‌گری بین ایران و عربستان در نشست  آتی اتحادیه عر
رئیس جمهور عراق خبر داد:

میانجی‌گری بین ایران و عربستان در نشست آتی اتحادیه عر

رئیس جمهور عراق از احتمال میانجی‌گری بین ایران و عربستان در نشست آتی اتحادیه عرب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فواد معصوم در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العالم در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به رابطه مناسب عراق با اعضا اتحادیه عرب ، آیا تصمیمی برای میانجی گری و کاهش تنش‌ها بین ریاض و تهران دارد؟ اعلام کرد : معتقدیم این کار ضروری است و باید به دنبال شناسایی منشا و مبنای اختلافات باشیم.

وی ادامه داد: در نشست وزیران امور خارجه عربی، چنین طرح و پیشنهادی مطرح شد. در نشست بعدی اتحادیه عرب باید فضا را ارزیابی کنیم و بسنجیم چون بعضاً برخی مسائل اگر در فضای مناسبی مطرح نشود نتیجه بخش نخواهد بود. ولی اگر فرصت مناسبی ایجاد شود حتماً موضوع را مطرح می‌کنیم زیرا تنش در روابط ایران و عربستان به سود منطقه نیست. به سود عراق به عنوان کشوری که با دو کشور عربستان و ایران هم مرز است نیز نیست و قطعاً به سود خود این دو کشور نیز نخواهد بود.

وی افزود: بنابراین باید فضا را ارزیابی کنیم و اگر فضا مناسب بود طرح مد نظر ارائه شود. این طرح نیز نباید فقط در قالب سخن و صحبت باشد. باید دید آیا عملاً زمینه و بستر مطرح کردن وجود دارد؟ بعضاً یک نفر ایده‌ای را مطرح می‌کند و حتی یک نفر آن را نمی‌شنود و بدان توجه نمی‌کند. باید فضا را ارزیابی کنیم ا در آینده (۱۵ ماه جاری) نشستی داریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ