کد خبر: ۷۷۶۶۷
۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱/۲۹

قطعی دو ساعته تلگرام برطرف شد/ خروج دولتمردان فرانسه از پیام رسان محبوب

قطعی دو ساعته تلگرام برطرف شد/ خروج دولتمردان فرانسه از پیام رسان محبوب

در حالی قطعی دو ساعته تلگرام در ایران و آمریکا و اروپا برطرف شده که دولتمردان فرانسه در صدد خروج از این پیام رسان محبوب برآمده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی دیروز مردم روسیه در اعتراض به فیلترینگ تلگرام اقدام به تجمع و ریزش صدها موشک کاغذی در مقابل دادگاه کردند که این پیام رسان از صبح امروز برای دو ساعت در ایران و حتی در اروپا و آمریکا قطع شده بود که ساعتی پیش برطرف شد.

در این میان پاول دوروف مؤسس و مدیر تلگرام هنوز درباره دلایل این اختلال اظهارنظری نکرده است.

براساس این گزارش، همزمان با فیلترینگ تلگرام توسط دولت روسیه (به دلیل نقض قوانین امنیتی )، رئیس جمهور و وزرای دولت فرانسه اعلام کرده اند دیگر از نرم افزارهای پیام رسان خارجی مانند تلگرام و واتس اپ که در فرانسه هیچ سروری ندارند، استفاده نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت دیجیتال فرانسه در این مورد گفته است: باید یک نرم افزار پیام رسان رمزگذاری شده داشته باشیم که توسط آمریکا یا روسیه رمزگشایی نشود. نگران رخنه های اطلاعاتی احتمالی همانند آنچه در مورد فیس بوک رخ داد هستیم. امکان وقوع این حوادث وجود دارد. لذا باید کنترل اوضاع را در دست بگیریم.

این در حالی است که موج عدم استفاده از تلگرام در ایران نیز شروع شده و  پایگاه اطلاع‌‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری از پایان فعالیت خود در تلگرام خبر داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ