کد خبر: ۷۹۴۰۲
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۲/۲۵

جزییات آتش سوزی شرکت بورسی و زمان راه اندازی مجدد یک واحد تولید

جزییات آتش سوزی شرکت بورسی و زمان راه اندازی مجدد یک واحد تولید

پتروشیمی آبادان با بیان جزییات آتش سوزی و مهار دیروز اعلام کرد این حادثه هیچ گونه تلفات جانی و مصدوم حتی جزئی نداشته و آسیبی به خطوط تولید واحدهای دیگر مجتمع وارد نشده و در حال حاضر روند تولید در تمام واحدها بجز واحد A۷۰۰ برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی آتش سوزی و مهار دیروز در پتروشیمی آبادان، این شرکت 63 میلیارد تومانی حاضر در بورس اعلام کرد: ساعت 9:58 دقیقه دیروز 24 اردیبهشت، نشت گاز vcm در یکی از پالیهای واحد تولید pvc قدیم (A 700 ) باعث ایجاد حریق جزیی در بخشی از این واحد شد که با عملکرد به موقع همکاران اداره آتش نشانی مجتمع و پشتیبانی پالایشگاه آبادان و عملکرد مناسب سیستم خودکار اطفاء حریق واحد و مدیریت مناسب تیم واکنش در شرایط اضطراری مجتمع در مدت زمان کمتر از 5 دقیقه حریق مهار شد .

خوشبختانه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی و مصدوم حتی جزئی نداشته و آسیبی به خطوط تولید واحدهای دیگر مجتمع وارد نشده و در حال حاضر روند تولید در تمام واحدها بجز واحد A700 برقرار است.  واحد تولید pvc قدیم بخشی از ظرفیت تولید محصول pvc مجمتع (35 درصد ) را بعهده دارد.

با توجه به استفاده از سیستم آب جهت اطفاء حریق، واحدهای فنی ذیربط در حال پاک سازی و بررسی تجهیزات ابزار دقیق و الکتروموتور ها و پمپ ها و عملیات خشک کردن آنها و نیز بررسی دقیق علت حادثه هستند و این واحد امروز آماده راه اندازی است اما جهت کنترل و بررسی های دقیق علت حادثه ، کمیته ایمنی شرکت راه اندازی واحد را به بعد از اتمام عملیات خشک کردن تمام تجهیزات و مشخص شدن دقیق حادثه موکول کرده که این عملیات احتمالاً تا سه شنبه آینده ادامه خواهد داشت.

ضمنا 70 درصد ظرفیت تولید محصول pvc در واحد 700 جدید بوده که این واحد با اقدامات صورت گرفته در دوسال گذشته از یک هفته قبل با ظرفیت طراحی (150 تن در روز ) مشغول تولید است.

بنابراین کلیه خبرهایی که از طریق فضای مجازی و غیر رسمی اعلام شده سندیت نداشته و گزارش حادثه بشرح بالا صحیح است. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ