کد خبر: ۷۹۵۲۹
۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۲/۳۰

آخرین خبر از انتقال مستقیم پول نفت ایران و بررسی مشکلات شرکتهای اروپایی
کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در تهران اعلام کرد:

آخرین خبر از انتقال مستقیم پول نفت ایران و بررسی مشکلات شرکتهای اروپایی

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: پیشنهاد انتقال مستقیم پول نفت ایران به بانک مرکزی و جزئیات راه‌کارهای اجرایی آن امروز ارائه شده و در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، میگل آریاس کانیته پس از دیدار با وزیران نفت و نیرو و رئیس سازمان انرژی خسته در تهران به خبرنگاران گفت: هدف این است که با توجه به تحریم‌های ایران، بتوانیم سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های اروپایی را در ایران داشته باشیم.در این زمینه گروهی متشکل از کارشناسان دو طرف تشکیل می‌شود تا با بررسی مشکلات ، راه حل‌های اجرایی عملی شود.

وی با اشاره به تلاش اتحادیه اورپا برای توسعه همکاری شرکت‌های اروپایی در بخش‌های مختلف به ویژه بخش انرژی ایران، ادامه داد: پیشنهاد اتحادیه اروپا مبنی بر ارسال مستقیم پول نفت ایران به حساب بانک مرکزی مطرح شد که این پیشنهاد و جزئیات راه‌کارهای عملیاتی آن از سوی دو طرف در حال بررسی بوده و امید است بتوان با انتقال پول به صورت مستقیم مشکلات ناشی از تحریم‌ها را بر طرف کنیم.

این مقام اروپایی تصریح کرد: فقط مسئله انتقال پول نیست، بلکه برای تحقق این امر مسائل مختلفی درگیر است که باید پله به پله مسائل را شناسایی و رفع کنیم تا بتوانیم انتقال پول مستقیم را به ایران محقق کنیم.تلاش می کنیم شرکت‌های اروپایی را مجاب کنیم شرایط سرمایه‌گذاری در ایران بسیار شرایط با ثباتی است و شرکت‌هایی که راغب به سرمایه‌گذاری هستند را در این زمینه کمک می‌کنیم.

کانیته در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال افزایش تحریم‌ها علیه ایران گفت: برجام یک تعهد جهانی بود، نه اینکه فقط یک تعهد بین ایران و آمریکا باشد.اینجا هستیم که مشکلات را حل کنیم اتحادیه اروپا سعی می‌کند مشکلات را شناسایی و برای حل آنها راهکارهای قابل اجرا پیشنهاد دهد و حتی اگر تحریم‌ها علیه ایران شدیدتر شود اتحادیه اروپا با تحریم‌ها همراه نخواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ