کد خبر: ۷۹۶۷۴
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۳/۲

قیمت روغن نباتی ۹ درصد افزایش یافت
با مصوبه ستاد تنظیم بازار:

قیمت روغن نباتی ۹ درصد افزایش یافت

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی از افزایش ۹ درصدی قیمت روغن نباتی براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرهوشنگ بیرشک از موافقت ستاد تنظیم بازار با درخواست سال گذشته تولیدکنندگان خبر داد و به ایسنا گفت: انواع روغن نباتی براساس فهرست اعلامی سازمان حمایت ۹ درصد با افزایش قیمت مواجه شد.از  سال ۹۵ تاکنون قیمت انواع روغن نباتی افزایش نیافته بود که سال گذشته درخواستی به سازمان حمایت برای افزایش قیمت ارائه دادیم و پس از پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات مشترک، بالاخره سازمان حمایت با درخواست صنایع روغن نباتی موافقت و آن را به ستاد تنظیم بازار ارسال کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این صنعت کمبود و افزایش قیمت حدود ۵۰ درصدی انواع ظروف بسته‌بندی مانند بطری است،گفت: در زمینه‌ لوازم بسته‌بندی با مشکلات متعددی مواجه شدیم و به شدت عرضه آن کاهش و قیمت ۴۵ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده که در این زمینه به همراه کارخانه‌های تولیدکننده آب معدنی و نوشیدنی و ماءالشعیر، نامه مشترکی به سازمان حمایت ارسال کردیم تا مشکل را برطرف کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر برخی از کارخانه‌ها با مشکل توزیع مواجه شده‌اند، چراکه ظرفی برای تولید و عرضه محصولات ندارند. در این شرایط عرضه انواع بطری و لوازم بسته‌بندی کم شده و تقاضا برای آن افزایش یافته چراکه در این وضعیت اگر برخی تا دیروز برای یک هفته بطری تهیه می‌کردند حالا درخواست‌ انها برای یک ماه و حتی بیشتر است که این سبب رقابتی‌تر شدن بازار می‌شود.

بیرشک گفت: دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت به پیگیری‌ها پاسخ دادند و قرار شد موضوع را بررسی و با متخلفان احتمالی برخورد کنند. البته مجتمع پتروشیمی تندگویان که زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است باید تولید و عرضه را افزایش دهد تا این مشکل صنایع حل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ